هشدارها و نگرانی‌های پلیس درباره سیم‌کارت‌های اجاره‌ای

رئیس پلیس فتای فراجا گفت: تعیین سقف مشخص برای سیم‌کارت‌های به‌ نام هر فرد، اقدامی ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید درباره سوءاستفاده و کلاه‌برداری‌های اینترنتی که ممکن است با سیم‌کارت‌های تلفن همراه انجام شود، اظهار کرد: درباره سیم‌کارت‌ها یک‌سری نگرانی‌هایی وجود داشت که با جلسات مختلفی که میان پلیس فتا، مسئولان وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد، بخش زیادی از این نگرانی‌ها رفع شده، به عنوان مثال پلیس تاکید داشت که سیم‌کارت به نام هر فرد رجیستر شود که این اقدام انجام شده است.

وی درباره سقف سیم‌کارت‌های فعال به نام هر فرد، افزود: هرچه تعداد سیم‌کارت‌ها کمتر باشد، کنترل فرد برای سیم‌کارت‌هایش بیشتر خواهد بود و احتمال سوءاستفاده کاهش می‌یابد، لازم است که سقفی مشخص برای حداکثر تعداد سیم‌کارت‌های مجازی که می‌تواند به نام هر فرد باشد تعیین شود.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: نگرانی ما بابت سیم‌کارت‌هایی است که افراد در اختیار دیگران قرار داده‌اند یا آن را اجاره می‌دهند، برابر قانون مسئولیت هر جرم و تخلفی که با سیم‌کارت انجام شود، برعهده مالک آن است و اگر سیم‌کارت مفقود یا دزدیده شود، نیز بلافاصله باید موضوع اطلاع داده و سیم‌کارت مذکور مسدود شود، اما شاهد آن هستیم که در برخی از موارد افراد سودجو و فرصت‌طلب در ازای پرداخت مبالغی اقدام به اجاره سیم‌کارت‌های دیگران می‌کنند و اقدامات مجرمانه خود را از این طریق انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان نباید سیم‌کارت خود را به افراد غریبه واگذار کنند یا اجاره دهند، گفت: در صورت چنین کاری، مسئولیت هر اقدام مجرمانه‌ای که با سیم‌کارت انجام شود، برعهده مالک خواهد بود.

مجید درباره طولانی‌شدن رجیستری سیم‌کارت تلفن همراه، اضافه کرد: تاکید داریم که تا قبل از احراز هویت فرد، سیم‌کارت خریداری شده فعال نشود و این امر باید از سوی اپراتورهای تلفن همراه مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

کد خبر 652232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.