ساپینتو یک خارجی متفاوت در استقلال! + عکس

سرمربی استقلال با وجود شرایط دشوار به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال تهران از جمله باشگاه‌هایی به شمار می‌رود که در چند سال گذشته تغییرات بسیار زیادی در کادر مدیریتی و فنی تیم خود ایجاد کرده است و می‌توان گفت یکی از دلایل طلسم ۱۰ ساله قهرمانی آبی‌پوشان که در نهایت در فصل گذشته به دست فرهاد مجیدی شکسته شد، همین نبود ثبات در مهم‌ترین ارکان این باشگاه بود.

به‌رغم اینکه استقلال و پرسپولیس هر فصل از بودجه مناسبی برای خرید بازیکن و به خدمت گرفتن سرمربی برخوردار هستند و به عنوان دو تیم بزرگ فوتبال ایران امکانات حرفه‌ای در اختیار دارند اما هر ساله با بحرانی به نام تسویه نشدن حساب مواجه می‌شوند که در نهایت منجر به جدایی بازیکنان تأثیرگذار و گاهی سرمربی می‌شود.

در هر حال استقلال در این فصل از مسابقات نیز با مسائل و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و در روزهای گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی از رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا باز ماند و برخی هم معتقد هستند یکی از بهترین نسل‌های فوتبالی آبی‌پوشان به دلیل ضعف‌های مدیریتی نمی‌تواند در این تورنمنت حضور پیدا کند.

اما مشکلات استقلال به همین مورد ختم نشد و پس از شنیده شدن اخباری مبنی بر حذف قطعی تیم، مدیرعامل این باشگاه از سمت خود کناره‌گیری کرد تا هواداران آبی‌پوش نگران کناره‌گیری ساپینتو هم باشند اما این سرمربی پرتغالی با یک تصمیم عجیب، اهالی فوتبال به ویژه هواداران استقلال را با شگفتی مواجه کرد.

ساپینتو پس از اتفاقات رخ داده برای آبی‌های پایتخت در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد قصد جدایی از تیم خود در شرایط فعلی را ندارد و اگرچه با هدف کسب قهرمانی آسیا راهی ایران شده است اما ترجیح می‌دهد قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را با تیم خود تجربه کند و جالب این است که سرمربی استقلال طی چند ماه اخیر دریافتی نداشته است و با توجه به این موضوع می‌تواند قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کند اما برخلاف انتظار با انگیزه در تمرینات آبی‌پوشان حاضر می‌شود.

ریکاردو ساپینتو در همان ابتدای کار با انتقاد بسیاری از پیشکسوتان استقلال روبه‌رو بود و بیشتر آن‌ها معتقد بودند این سرمربی نه تنها موفق به کسب نتیجه نمی‌شود، بلکه در تیم خود ماندگار نخواهد بود اما درست برخلاف آنچه که به نظر می‌رسید این سرمربی پرتغالی علاوه بر حفظ روند صعودی و مدعی بودن در هر دو جام، با وجود شرایط دشوار در استقلال ماندگار شد تا به خوبی جواب منتقدان خود را داده باشد.

همچنین طی چند ساله گذشته این رفتار توسط هیچ‌یک از مربیان یا بازیکنان خارجی استقلال رخ نداده بود و به نوعی می‌توان گفت سرمربی آبی‌پوشان یک رکورد فردی را هم در این تیم به جا گذاشت.

ساپینتو یک خارجی متفاوت در استقلال! + عکس

کد خبر 652173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.