شبکه برق فشار ضعیف پروژه شهرک مشاغل کارگاهی در دست اقدام است

شهردار زرین‌شهر گفت: برق فشار قوی و فشار متوسط پروژه شهرک مشاغل کارگاهی اجرایی شده و برق فشار ضعیف این طرح نیز در دست اقدام است تا به یکی از مطالبات اصنافی که در این پروژه سهیم هستند، پاسخ داده شود.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند اجرای پروژه شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر اظهار کرد: طرح انتقال و جابه‌جایی مشاغل مزاحم شهری مطالبه بحق شهروندان به‌شمار می‌آید.

وی افزود: طی سال‌های گذشته تحقق این مهم با اجرای پروژه شهرک مشاغل کارگاهی در حوزه مدیریت شهری مطرح بوده، اما به دلایل مختلف این مسئله تاکنون محقق نشده است.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به دستورالعمل اجرایی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری از سوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، طراحی شهرک مشاغل کارگاهی انجام و سال ۱۳۸۹ واگذاری زمین به اصناف دارای پروانه کسب به صورت اقساطی آغاز شد.

اسماعیلی‌احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از پلاک‌های این مجموعه بر اساس تدابیر اتخاذ شده در آن زمان به فروش رسیده بود، شهرداری باید در طول این سال‌ها خدمات زیرساختی این پروژه را به سرانجام می‌رساند، چنانچه این مهم محقق شده بود، به دلیل تورمی که طی سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌ایم، بسیار راحت‌تر از امروز تأمین زیرساخت‌های پروژه همچون آب و شبکه برق فشار ضعیف انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه شبکه آب شرب و فضای سبز شهرک مشاغل کارگاهی اجرا شده است، تاکید کرد: تورم و افزایش نرخ ارز یکی از چالش‌های مهم در اجرای شبکه برق ضعیف در شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر به‌شمار می‌آید. طی چند مرحله با افزایش نرخ ارز و قیمت مصالح مصرفی مواجه شده‌ایم، اما به شکل جهادی به دنبال آن هستیم تا این پروژه هرچه زودتر اجرایی شود و به بهره‌برداری برسد.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: برق فشارقوی و فشار متوسط پروژه شهرک مشاغل کارگاهی اجرایی شده و برق فشار ضعیف این پروژه نیز در دست اقدام است تا به یکی از مطالبات اصنافی که در این پروژه سهیم هستند پاسخ داده شود.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده اجرای پروژه برق فشار ضعیف این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد، از این‌رو با لایحه شهرداری و موافقت شورای اسلامی زرین‌شهر قطعه پلاک مدنظر مدیریت شهری به مناقصه گذاشته شد تا با تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز با سرعت هرچه بیشتر اجرایی شود.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زرین‌شهر بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است و ۵۸ درصد آن به مباحث عمرانی اختصاص دارد که حدود ۵۴ میلیارد تومان می‌شود.

شهردار زرین‌شهر اظهار کرد: این نکته را نباید به دست فراموشی سپرد که با هزینه‌های سنگینی که امروزه شهرداری‌ها با آن مواجه هستند، اتمام پروژه‌های عمرانی دشوار است، اما شهرداری در تلاش است تا با عملکرد جهادی به مطالبات شهروندان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و استراتژیک پاسخ دهد.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه ساخت‌وسازها در شهرک مشاغل شهری افزایش چشمگیری داشته است، افزود: طی یک سال گذشته در پروژه شهرک مشاغل کارگاهی حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه زیرسازی، جدول‌گذاری و ترمیم ترانشه انجام شده است، امیدواریم با تحقق وعده‌ها و اجرای شبکه فشار ضعیف در این پروژه افرادی که زمین خریداری کرده‌اند با سرعت هرچه بیشتر ساخت‌وساز را آغاز کنند.

کد خبر 652158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.