تلاش مدیریت شهری اصفهان برای کاهش و ساماندهی ترافیک

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری کلان‌شهر اصفهان این است که ترافیک سطح شهر را کاهش دهد و اثرات زیان‌بار آن را مدیریت کند.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مبحث ترافیک یک امر اجتناب‌ناپذیر در تمام شهرها است و این موضوع در شهرهای بزرگ شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: عوامل مختلفی از جمله زیرساخت‌ها در ایجاد ترافیک وجود دارد که هرچه این زیرساخت‌ها مهندسی‌تر، مناسب‌تر و فنی‌تر باشد، می‌تواند در کاهش ترافیک اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه مسئول کنترل ترافیک در تمام نقاط شهر پلیس راهور و در مسیرهای بین‌شهری پلیس‌راه است، افزود: کنترل ترافیک از ناحیه عناصر و عوامل آن و برخورد با متخلف در قانون مشخص شده است، که این موارد بر عهده پلیس است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان می‌توانند با رعایت قوانین و توجه به مسئولیت‌های خود، در کاهش ترافیک معابر سهیم باشند، خاطرنشان کرد: توجه به مدهای حمل‌ونقل شهری از دیگر موضوعات مهم در مدیریت ترافیک شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رعایت نظم و انضباط و قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش حجم ترافیک بسیار حائز اهمیت است و این موضوع به‌صورت کامل بر عهده شهروندان و مسافران است؛ به‌عنوان مثال پارک دوبل و حتی سوبل خودروها باعث ایجاد قیف ترافیکی خواهد شد و اثرات مخرب ترافیکی و زیست‌محیطی را به‌دنبال خواهد داشت و باعث درگیر شدن و پس‌زدگی ترافیک می‌شود.

قربانی افزود: از شهروندان اصفهانی که همیشه در قانون‌مداری سرآمد هستند، درخواست داریم توجه لازم را به مسائل و قوانین ترافیکی داشته باشند تا با حضور مستمر و گسترده پلیس، بتوانیم ترافیک را به‌نحو بهتری مدیریت کنیم.

کد خبر 652115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.