۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
این شهرها هرگز نمی‌خوابند!

جریان زندگی در بعضی از شهرهای جهان، هنگام شب همچنان برقرار است و در آن‌ها سرگرمی‌ها و جاذبه‌های زیادی برای گردشگران وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از شهرهای جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال هستند و رستوران‌ها، مؤسسات و فروشگاه‌ها در آن‌ها هرگز تعطیل نمی‌شود. در این شهرها جریان زندگی در شب، مانند روز جاری است و بسیاری از افراد، حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، در زیر نور مهتاب قدم می‌زنند و از زندگی شبانه لذت می‌برند. در ادامه به معرفی شهرهایی می‌پردازیم که هرگز نمی‌خوابند.

آتن، یونان

در پایتخت یونان، زندگی پرجنب و جوش شبانه جریان دارد و زمانی که بسیاری از مردم در سراسر جهان به خواب رفته‌اند، بسیاری از افراد به گردش کردن، غذا خوردن و مهمانی رفتن می‌پردازند. یونانی‌ها معمولاً برای خوردن شام خانوادگی، ساعت هشت تا نه شب، سر میز غذاخوری می‌نشینند و کسانی که برای صرف غذا بیرون می‌روند، انتخاب گسترده‌ای از رستوران‌ها دارند و این مکان‌ها اغلب تا نیمه‌های شب باز هستند. در این شهر هیچکس عجله‌ای برای پایان دادن به غذا ندارد و حتی خواب‌آلوده‌ترین پیشخدمت‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا وعده غذایی خود را با خیال راحت میل کنند.

این شهرها هرگز نمی‌خوابند!

بیروت، لبنان

بیروت یکی از شهرهایی است که در آن گردهمایی‌های شاد و پویا برگزار می‌شود و افراد تمام شب را با مهمانی، گردش و خوردن غذا با دوستان و مردم محلی می‌گذرانند. در این شهر مردم به گونه‌ای زندگی می‌کنند که گویی فردایی وجود ندارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، یکی از مواردی که باعث می‌شود گردشگران زیادی به بیروت سفر کنند، زندگی پرجنب‌وجوش شبانه است. این شهر دارای محله‌های زیادی است که شب‌ها در آن‌ها جشن گرفته می‌شود و مانند نیویورک، عنوان شهری که هرگز نمی‌خوابد را به خود اختصاص می‌دهد.

پاریس، فرانسه

شهر نورها، چیزهای زیادی برای ارائه کردن پس از غروب خورشید دارد و زیباترین و رؤیایی‌ترین مکان برای گشت‌وگذار هنگام شب محسوب می‌شود. پایتخت پاریس هرگز تاریک نمی‌شود و در آن جاذبه‌های زیادی مانند خیابان‌های سنگ‌فرش شده، برج نورانی ایفل، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که تا دیروقت باز می‌مانند، وجود دارد. برای گردشگران، فعالیت‌های تفریحی شبانه مختلفی مانند لذت بردن از بهترین غذاهای فرانسوی در رستوران‌های بی‌نظیر شهر و دیدن چشم‌اندازهای زیبای آن وجود دارد. خیابان‌های این شهر ۲۴ ساعته بسیار پرنور است و موزه‌های زیادی، شب‌ها تا دیروقت، پذیرای گردشگران است.

این شهرها هرگز نمی‌خوابند!

قاهره، مصر

شهر قاهره به‌عنوان بهشت اهرام شناخته می‌شود و دارای رود نیل بی‌پایان و مناره‌های باشکوه است. اگر عاشق قدم زدن و لذت بردن از چشم اندازهای زیبا هستید، به این شهر تاریخی سفر کنید. در پایتخت مصر، بعضی از مراکز تفریحی و فروشگاه‌ها تا ساعت سه صبح و پس از آن نیز باز است و جدیدترین رستوران‌ها به مسافران و گردشگران، خدمت‌رسانی می‌کنند. سرگرمی‌های این شهر بی‌نظیر تا هنگام سحر ادامه دارد و در آن افراد می‌توانند از زندگی شبانه لذت ببرند و علاوه بر گردش، خوردن بهترین غذاها را تجربه کنند.

مادرید، اسپانیا

توسعه‌یافته‌ترین شهر اسپانیایی، با رستوران‌هایی که هرگز تعطیل نمی‌شوند، مناسب حال همه سلیقه‌ها است و گزینه‌های سرگرم کننده، آرامش‌بخش و متنوعی برای شهروندان و گردشگران دارد. در واقع زمانی که دیگر شهرهای اروپایی به خواب می‌روند، شهر زیبای مادرید با انرژی فوق‌العاده خود دوباره زنده می‌شود. هنگام شب، خیابان‌های مادرید، شلوغ و پرهیاهو است و حتی وقتی که روز روشن می‌شود نیز خروج از آن‌ها کمی دشوار است. مردم محلی و گردشگران مادرید به‌طور یکسان از موسیقی و فضای مهمان‌نوازی شهر تا ساعات اولیه صبح لذت می‌برند و گزینه‌های زیادی برای سرگرمی در مادرید پیدا می‌کنند.

این شهرها هرگز نمی‌خوابند!

مراکش

مراکش، سرزمین عجیبی است که شبیه هیچ شهر بزرگ دیگری در جهان نیست. میدان اصلی پررونق این شهر دارای رستوران‌های فوق‌العاده است و گردشگران می‌توانند پس از یک روز گشت‌وگذار و لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا، انرژی دوباره‌ای کسب کنند. برای بسیاری از افراد، خوردن غذاهای مراکشی و لذت بردن از استراحتگاه‌های ساحلی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای آن‌ها رقم می‌زند. این شهر، یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش در خیابان‌ها و لذت بردن از زندگی شبانه است.

نیویورک

شاید نیویورک، مشهورترین شهر ۲۴ ساعته جهان باشد، اما این فقط یک عنوان نیست، بلکه بسیاری از خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌های آن در تمام طول شبانه‌روز باز است و سیستم متروی آن به غیر از شرایط اضطراری شدید، هرگز بسته نمی‌شود. بنابراین تقریباً در هر زمانی از روز می‌توان به راحتی به نقاط مختلف نیویورک رفت و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کرد. این شهر همیشه بیدار، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است و پارک‌ها، مراکز تفریحی و جاذبه‌های دیدنی زیادی در آن برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

این شهرها هرگز نمی‌خوابند!

کد خبر 652105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.