ایجاد زمینه ازدواج آسان فرزندان خانواده‌های نیازمند رویکرد کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد زمینه ازدواج آسان فرزندان خانواده‌های نیازمند از رویکردهای این نهاد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم محمدی امروز _دوشنبه چهاردهم فروردین _ در آئین توزیع جهیزیه نوعروسان، اظهار کرد: ایجاد زمینه ازدواج آسان فرزندان خانواده‌های نیازمند از رویکردهای این نهاد است که در قالب تأمین جهیزیه نوعروسان، هدیه ازدواج به پسران و کمک به ازدواج زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

وی افزود: جهیزیه نوعروسان شامل لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی و سایر وسایل مورد نیاز است که در طول سال و در چند مرحله با مشارکت خیران، مؤسسات خیریه و مردم نیکوکار استان تهیه و توزیع شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به دیگر خدمات حمایتی این نهاد، خاطرنشان کرد: تأمین بخشی از هزینه‌های درمانی و بهداشتی افراد نیازمند، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت کمک‌هزینه به مادران و کودکان نیازمند، پرداخت سهم حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده بر اثر بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله از دیگر خدمات حوزه حمایت و سلامت خانواده است.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های خیران و نیکوکاران اضافه کرد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* سهمی در تأمین هزینه‌های زندگی خانواده‌های نیازمند داشته باشند. محمدی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹۲۷ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان نیازمند استان اهدا شده است.

وی اضافه کرد: توجه به دیگران و انفاق، از اخلاق‌های پسندیده‌ای است که اگر نهال آن از کودکی رشد کند، همواره آثار مثبت آن، روح و جسم آدمی را تحت تأثیر قرار می‌هد، خداوند نعمت خود را وسیله‌ای برای آزمون الهی قرار داده و روحیه بخشندگی را نصیب بندگان شایسته خود کرده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: زکات، یکی از واجبات شرعی در اسلام است که در ایران توسط نهادهای دولتی جمع‌آوری و توزیع می‌شود. دریافت و توزیع زکات دارای آثار مختلفی است و به صورت ویژه بر مصرف جامعه اثر می‌گذارد و می‌تواند موجب حل مسئله فقر، تامین نیازهای اساسی نیازمندان و رشد و توسعه اقتصادی شود.

وی ادامه داد: نیکوکاری یعنی دانستن نیازهای نیازمندان یک جامعه و مشارکت در رفع این نیازها. از این رو موسسه‌های خیریه در شناسایی این نیازها نقش پررنگی داشته و علاوه‌بر کمک‌های نقدی که از سمت دولت می‌گیرند، نیاز به کمک‌های مردمی نیز دارند تا بتوانند اهداف انسان‌دوستانه خود را پوشش دهند و به نیازمندان یاری رسانند.

کد خبر 652078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.