بیش از ۶ میلیارد تومان صدقات مردم چهارمحال‌وبختیاری به دست نیازمندان رسید

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از شش میلیارد تومان صدقات مردم چهارمحال‌وبختیاری به دست نیازمندان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی هاشمی امروز _دوشنبه چهاردهم فروردین_ در نشست پویش اطعام مهدوی، اظهار کرد: پویش اطعام مهدوی در قالب پخت و توزیع غذای گرم در آشپزخانه‌های مهدوی، تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی و آماده‌سازی افطاری ساده برای خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود و امسال این طرح با مشارکت مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه، گروه‌های مردمی و جهادی، مساجد، هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گسترش فعالیت آشپزخانه‌ها و مراکز توزیع افطاری ساده، افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۵۸۱ بسته مواد غذایی، ۹۵۱ وعده غذای گرم و ۳۱۰ افطاری ساده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: در مجموع سال گذشته ۸۹ هزار غذای گرم، ۱۳ هزار بسته معیشتی و هفت هزار افطاری ساده در ماه مبارک رمضان به دست نیازمندان رسیده است.

وی با اشاره به روش‌های مشارکت در این پویش، اضافه کرد: مردم نیکوکار استان می‌توانند نذورات خود را با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* یا از طریق واریز به شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد بانک ملی به دست نیازمندان برسانند، مراکز نیکوکاری در سراسر استان چهارمحال‌وبختیاری نیز آماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی هستند.

هاشمی گفت: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل همین صدقات مردمی است.

وی با بیان اینکه صدقات پرداختی مردم نیکوکار استان براساس دستورات دینی به دست نیازمندان همان منطقه اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: محل هزینه‌کرد صدقات از پیش و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعیین می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جمع‌آوری صدقات خانگی استان با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان، ادامه داد: در این روش تخلیه‌گران صندوق‌های صدقات خانگی پس از شمارش صدقات پرداختی، وجه تأیید شده را ثبت می‌کنند که رسید نیز به صورت آنی صادر می‌شود، سال گذشته بیش از شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقات مردم استان چهارمحال‌وبختیاری به دست نیازمندان رسید.

کد خبر 652073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.