رشد اقتصادی و تولید در گرو اعتماد مردمی است

یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به شرایط کنونی گفت: رشد اقتصاد و تولید در گرو اعتماد مردم است که این اعتماد و سرمایه مردمی با راهنمایی‌های حکومتی و دولتی می تواند به یک اصلاح و تغییر اساسی در وضعیت مردم منتهی شود.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون راهکارهای مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عوامل بسیار زیادی است که از گذشته وجود داشته و ادامه یافته است البته در دولت‌های مختلف نیز راه‌حل‌هایی از سوی رهبر معظم انقلاب و خبرگان مسائل اقتصادی و اجتماعی در این زمینه مطرح شده اما این هدایت‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به راهکارهای مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی افزود: یکی از راهکارها این است که باید با حذف تصدی‌گری‌ها، دولت را سبک کنیم. کاهش تصدی‌گری یکی از نگرانی دولت‌های گذشته بوده است، در حالی که رهبر معظم انقلاب سال‌ها قبل با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی بر واگذاری مدیریت‌های اقتصادی کشور به مردم تاکید کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا واگذاری مدیریت اقتصاد به دست مردم را عامل جلوگیری از مفاسد احتمالی در شبکه دولت دانست و گفت: تولید و تورم دو روی یک سکه است به این معنا که رشد تولید بر تورم اثر مثبت خواهد داشت، همچنین لازم است که برای مهار نقدینگی موجود در جامعه چاره‌اندیشی شود تا به جای ورود به بخش‌هایی مانند خودرو، دلار یا ملک در تولید مورد استفاده قرار گیرد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت شتاب‌بخشیدن به روند خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: دولت نباید نگران حضور تجار یا تولیدکنندگان در اقتصاد باشد بلکه حضور مردم در میدان و مهار نقدینگی بسیار ضروری است به ویژه بهمن نقدینگی که بسیار آسیب‌زا است و وارد هر بخش شود ویرانگری به همراه دارد.

انواری ادامه داد: یکی از دلایل رشد نقدینگی این است که مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود در صف کالایی می‌ایستند که ارزش افزوده ایجاد کند و در صورتی که بتوان این نقدینگی را بازگرداند و در بخش‌های مختلف تولید از خرد، کوچک، خانگی و فردی تا فعال کردن کارخانجات و تولیدات بزرگ‌تر یا تشکیل تعاونی‌ها از آن استفاده کرد، تأثیرات قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

تأثیر انباشت شعارهای اقتصادی بر معیشت مردم

وی یکی از مشکلات اقتصادی را سنگین بودن بدنه دولت معرفی کرد و گفت: بخش زیادی از بودجه دولت برای اداره آن به کار می‌رود، در حالی که با هدایت این بودجه و نیروهای مازاد دولت به سمت تولید می‌توان کارهای بسیار اساسی انجام داد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته همواره موضوعات اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انباشت شعارهای اقتصادی گذشته ادامه داد: این شرایط بر معیشت مردم تأثیر می‌گذارد همچنین بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی کشور متأثر از انباشت وظایف دولت در تحقق شعارهای سال به شمار می‌آید.

وی نورافکن ولایت را به سمت فعال کردن حوزه اقتصاد اعلام کرد و گفت: پیشرفت‌هایی نیز در این حوزه‌ها به دست آمده است اما با توجه به تأثیرگذاری این بخش بر حوزه‌های دیگر، ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد و افزایش مشارکت مردم در این بخش بیش از پیش احساس می‌شود.

انواری تقویت اعتماد ملی برای مشارکت مردم در اقتصاد را ضروری دانست و یادآور شد: بدون اقناع‌سازی افکار عمومی در کنار ایجاد ثبات در اقتصاد به بخش تولید آسیب وارد می‌شود، همانگونه که برخی سرمایه‌گذاران در سال‌های اخیر به دلیل دگرگونی‌های حوزه قانونگذاری، تولید را سودآور و به صرفه نمی‌دانستند و این تعبیر سنگینی است که رشد نقدینگی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به شرایط کنونی گفت: رشد اقتصاد و تولید در گرو اعتماد مردم است که این اعتماد و سرمایه مردمی با راهنمایی‌های حکومتی و دولتی می‌تواند به یک اصلاح و تغییر اساسی در وضعیت مردم منتهی شود.

کد خبر 652002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.