فاز نخست تصفیه‌خانه میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران افتتاح می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصفیه‌خانه میدان مرکزی میوه و تره‌بار در این دوره مدیریت شهری پیگیری شد و در آینده نزدیک فاز نخست آن افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی پیرهادی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری در حوزه آب و فاضلاب پایتخت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما در سال جدید تنش آبی خواهد بود که به بوستان‌ها و درختان صدمه خواهد زد؛ اگر در زمان تنش و بحران، محدودیت در مصرف ایجاد شود، می‌توان با مخازن موجود، نگهداری بوستان‌ها را تا چند روز مدیریت کرد؛ لذا احداث مخزن آب در بوستان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: از آب تصفیه شده این مخازن می‌توان استفاده کرد و به محدوده‌های اطراف انتقال داد تا شاهد این نباشیم که آب با ورود به شبکه به جنوب شهر هدایت شود و دیگر قابل استفاده نباشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از احداث تصفیه‌خانه ملاصدرا و احداث ۹ رینگ مخزن بتنی آب در منطقه دو شهرداری در سال جدید خبر داد و گفت: احداث تصفیه‌خانه الهیه، احداث مخزن آب بوستان استقلال در منطقه چهار، انتقال پساب شبکه فاضلاب شهرک غرب و احداث تصفیه‌خانه بوستان ساعی از جمله طرح‌هایی است که در بخش آب و فاضلاب دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از محل تبصره ۳ در تفاهمی با سازمان آب و فاضلاب، اعتبارات لازم برای ایجاد مخازن آب اضطراری را پیگیری می‌کنیم، گفت: درصدد هستیم تا در این دوره شورای اسلامی شهر تهران تمام مخازن آب اضطراری سطح شهر تهران احداث شود تا در مواقع بحرانی، نیاز مردم به آب آشامیدنی تا سه روز برآورده شود، همچنین تصفیه‌خانه میدان مرکزی میوه و تره‌بار در این دوره مدیریت شهری پیگیری شد و در آینده نزدیک فاز نخست آن افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در دو سال و نیم باقی‌مانده، سایر مخازن نصب شود، تصریح کرد: سال گذشته ۷۰ مخزن نصب و به مخازن قبلی اضافه شد؛ اگر هر سال نیز به همین میزان مخزن نصب شود به ۳۰۰ مخزن خواهد رسید که البته احداث این مخازن الزاماتی دارد و باید در مسیر اصلی لوله آب باشد و ملاحظات آن رعایت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از آغاز اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب شهرک اکباتان خبر داد و افزود: این اقدام یکی از موضوعات مهم است که باید پیگیری می‌شد؛ چراکه پساب فاضلاب این شهرک به جنوب شهر هدایت می‌شد و مورد استفاده نبود.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌ها در شهر تهران این است که وزارت نیرو تصفیه‌خانه دارد اما شبکه انتقال ندارد؛ طراحی شبکه انتقال برای آبیاری موضوع مهمی است که مغفول بوده است و سعی می‌کنیم بودجه مناسبی در نظر بگیریم تا از آن استفاده شود، چراکه معتقدیم سبب نجات درختان و بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خواهد شد.

کد خبر 651957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.