پوست میوه منبعی طبیعی برای تولید آنتی‌اکسیدان‌ است

یک دکترای شیمی آلی گفت: پوست میوه‌ها که معمولاً جزو مواد دورریز به‌شمار می‌رود، از آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی برخوردار است، باید تلاش کنیم که از این منابع در علوم مختلف استفاده کنیم.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت استفاده از منابع دورریز و بی‌ارزش، اظهار کرد: امروزه استفاده بهینه از منابع دورریز بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزو علوم نوین محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در ایران از منابعی مانند پوست هندوانه یا آناناس استفاده ویژه‌ای نمی‌شود، اما اگر عملکرد دنیا را در این حوزه مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که از این منابع استفاده‌های گسترده‌ای می‌کنند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: پوست میوه‌ها که معمولاً جزو مواد دورریز به‌شمار می‌رود، از آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی برخوردار است و باید تلاش کرد که از این منابع در علوم مختلف استفاده کنیم.

وی در رابطه با کاربرد منابع طبیعی در علوم مختلف گفت: یکی از مسائل حائز اهمیت، این است که از منابع طبیعی حتی می‌توان در علومی مانند داروسازی نیز استفاده کرد که این مسئله از هزاران سال پیش مورد توجه بشر قرار داشته است.

یوسفی در همین رابطه تاکید کرد: نخستین ریشه‌ها «آلکالوئید» به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و این مواد همواره مورد توجه بشر قرار داشته است.

وی افزود: یکی از منابع طبیعی «آلکالوئید» کرفس کوهی است که به عنوان گیاهی مفید ثبت ملی شده، همچنین زعفران و پسته نیز از جمله محصولات ملی ایران به‌شمار می‌رود که باید از آن‌ها در علوم مختلف استفاده کنیم.

کد خبر 651937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.