محدودیت منابع در شهرهای کوچک‏ سرعت قطار توسعه را کاهش می‌دهد

سرپرست شهرداری تیران گفت: محدودیت منابع مالی و اقتصادی در شهرهای کوچک‏ سرعت قطار توسعه را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی در نشست نوروزی با جمعی از شهروندان و مدیران ادارات دولتی شهرستان تیران و کرون با اشاره به نیازهای متعدد و دغدغه‌های شهروندان اظهار کرد: مسیر توسعه در تیران باز بوده و قابلیت و استعدادهای زیادی دارد که برخی از آنها مغفول مانده است.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، خدماتی، شهرسازی، حمل و نقل و زیباسازی نیازهای زیادی وجود دارد، اما محدودیت اعتباری و منابع درآمدی بر روند کار اثر می‌گذارد.

سرپرست شهرداری تیران خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح‌هایی که برای نوروز انجام شد، پیشنهادات دیگری نیز وجود داشت، اما سقف بودجه سال ۱۴۰۱ این شهرداری امکان اجرای مابقی برنامه‌ها را نمی‌داد.

وی ادامه داد: این کمبود اعتبار تنها متوجه تیران نیست، بلکه محدودیت منابع مالی و اقتصادی در شهرهای کوچک‏ سرعت قطار توسعه را کاهش می‌دهد.

ناهی تاکید کرد: در مدیریت شهرهای کوچک علاوه بر اینکه باید دولت حمایت‌های ویژه داشته باشد تا از مهاجرت‌های غیرضروری به کلانشهرها جلوگیری شود، دیگر نهادهای اداری هم باید در جذب بودجه و ایجاد یک مدیریت جامع شهری نقش خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: در برخی از موارد دستگاه اداری به جای جذب اعتبارات دولتی، بار تأمین منابع خود را بر دوش شهرداری قرار می‌دهند که این موضوع خلاف قانون و مانعی در توسعه محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری تیران گفت: علاوه بر توسعه زیرساختی، رفع نقص در پروژه‌های قبلی نیز اهمیت دارد که به مرور زمان فرسایشی شده و یا باید امکانات آنها افزایش یابد از این رو مدیریت شهری به توزیع عادلانه و نگاه همه جانبه توجه دارد.

ناهی افزود: تلاش تیم مدیریت شهری با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر متمرکز بر توزیع منابع در شهر و رفع نیازها بر اساس اولویت است، اما برخی از شهروندان عمدتاً بر نیازهای محله خود اصرار داشته که این موضوع بر خلاف اولویت‌سنجی است.

وی از شهروندان خواست تا در مطالبه گری و پیگیری نیازهای خود اولویت‌های شهری را هم مدنظر داشته باشند و همچنین از دیگر دستگاه‌های متولی دغدغه‌ها را بخواهند تا در یک انسجام خاصی سریع‌تر به نیازها پاسخ داده شود.

کد خبر 651895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.