محدودیت صادرات بنزین و دیزل هند تمدید شد

دولت هند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با هدف تضمین تأمین بازارهای داخلی، محدودیت‌های صادرات دیزل و بنزین را تمدید کرده است.

به گزارش ایمنا، دولت هند روز جمعه محدودیت‌هایی را برای صادرات بنزین و دیزل تا پایان سال مالی جاری اعمال کرده بود. با این حال، در اطلاعیه‌ای که اواخر روز شنبه منتشر شد، مشخص نشد که محدودیت‌های مذکور، چه مدت ادامه خواهند داشت.

دهلی نو، از پالایشگاه‌ها خواسته است که متعهد شوند ۵۰ درصد از حجم صادرات سالانه بنزین و ۳۰ درصد از صادرات دیزل خود را در بازار داخلی خواهند فروخت.

تمدید این محدودیت ممکن است باعث شود بعضی از پالایشگاه‌های هندی که عمدتاً شرکت‌های غیردولتی هستند، از خرید سوخت روسیه برای صادرات مجدد به کشورهای دیگر از جمله واردکنندگان اروپایی که به دلیل جنگ در اوکراین، خرید محصولات پالایش شده روسیه را متوقف کرده‌اند، منصرف شوند.

بر اساس گزارش رویترز، هند سال گذشته پس از آنکه پالایشگاه‌های غیردولتی ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی که خریداران هندی بزرگ نفت تخفیف‌دار روسیه هستند، با افزایش چشم‌گیر صادرات سوخت به جای افزایش فروش داخلی، سود قابل توجهی به دست آوردند، محدودیت‌های کم سابقه‌ای را اعمال کرد. این وضع، پالایشگاه‌های دولتی را مجبور کرد با فروش سوخت به قیمت پایین‌تر و طبق نرخ تعیین شده از سوی دولت، تقاضای داخلی را تأمین کرده و خلأ موجود را پر کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 651863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.