سال ۱۴۰۱ در حوزه روابط خارجی برای ملت ایران پرتوفیق بود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سالی که پشت سرگذاشتیم در حوزه سیاست خارجی و روابط خارجی با وجود مصائبی که دشمنان سعی کردند برای ملت ایران ایجاد کنند، اما پرتوفیق بود.

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی در جشن ملی پرچم، اظهار کرد: ملت ایران با گذشت ۴۴ سال از حیات انقلاب اسلامی، همچنان این پرچم عزتمند را در دست دارند و افتخارات بزرگی را رقم زدند و انشاالله این پرچم را به دستان صاحب آن حضرت امام زمان (عج) تقدیم خواهند کرد.

وی افزود: تلاش دشمنان بر این بود که آخرین ماه‌های سال را به تلخی برای مردم رقم بزنند، اما ملت با هوشیاری و درایت تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، خاک یأس را بر چهره دشمنان پاشیدند و در مراسم ۲۲ بهمن علاوه بر شهرها در کوچه پس کوچه‌های روستاهای کشور نیز حاضر شدند و اعلام کردند که به رغم مشکلات در میدان حاضر و راه شهیدان را ادامه می‌دهند و بر پیمانی که با امام (ره) بستند، ایستاده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ملت ایران ۴۴ سال در وسط میدان در فراز و فرودها و به رغم همه توطئه‌ها و شیطنت‌ها، ایستادند و اکنون عزت‌مندانه همچنان این پرچم را در دست دارند.

ایران در اوج اقتدار و سربلندی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با بیان اینکه ثمره اعتماد به جمهور، رهایی از استبداد ۲۵۰۰ ساله و آزادی و استقلال ایران عزیز بود، تصریح کرد: ایران هیچگاه مانند امروز در اوج اقتدار و سربلندی نبوده است.

وی با گرامیداشت سالگرد تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: امروز مهم‌ترین روز در تقویم ملی ما است و ۴۴ سال قبل با تکیه بر اسلام و حمایت مردم، حماسه ۱۲ فروردین رقم خورد که در نتیجه آن بعد از گذشت چهار دهه هنوز پرچم نظام اسلامی ما بر افراشته است.

وی افزود: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رمز پیروزی تکیه بر اسلام و مردم بود که باعث بسته شدن پرونده ۲۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی و رهایی ملت ایران از نظام سلطه شد.

شهردار تهران تاکید کرد: دستاورد جمهوری اسلامی ایران برای مردم معنویت، عدالت و پیشرفت است و اکنون پس از گذشت چهار دهه، اقتداری داریم که هیچ‌گاه نظیر نداشته‌است.

وی اضافه کرد: در این دهه انواع هجمه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شد، اما به تعبیر سردار رشید اسلام شهید سلیمانی، ما از تهدیدها فرصت ساختیم و در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی‌مان گام برداشتیم.

زاکانی اظهار کرد: زمانی که ویروس کرونا در دنیا فراگیر شد، ابرقدرت‌های دنیا ما را تحریم کردند و حتی اجازه واردات حداقل ملزومات بهداشتی و درمانی برای مبارزه با این ویروس را ندادند، اما از این تهدید و تحریم فرصت ساخته شد و پس از چندی ایران با تولید واکسن کرونا علاوه بر کنترل این بیماری در کشور، محصول خود را به سایر کشورها نیز صادر کرد.

وی افزود: در سال گذشته نیز دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا استقلال کشورمان را مخدوش و هویت‌مان را از بین ببرند، اما مردم ایران با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی قاطع به دشمنی بدخواهان ایران دادند.

شهردار تهران گفت: هیچگاه به اندازه اکنون، جهان آماده تغییر و تحول نبوده است و در چنین شرایطی کشورهای مختلف می‌توانند با همکاری فرصت‌های بزرگی را خلق کنند که در نتیجه آن آسایش، آرامش و رفاه برای همه ملت‌ها خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 651771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.