آماده‌باش کامل آتش‌نشانی رودسر برای مقابله با حوادث احتمالی در روز طبیعت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر از آمادگی کامل نیروهای این سازمان به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در روز طبیعت خبر داد.

سعید صابر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روز طبیعت به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با ۳۲ نیروی انسانی، چهار خودروی سنگین اطفای حریق و سه خودروی سبک در دو ایستگاه آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی نسبت به رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت هشدار داد و افزود: شهروندان در زمان خروج از منزل از بسته بودن شیر اصلی گاز و خاموش بودن لوازم برقی اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران در روز طبیعت برای طبخ غذا حتی‌المقدور از منقل و گاز پیک‌نیک استفاده و از روشن کردن آتش در محیط جنگل‌ها، علفزارها، مراتع، نزدیک درختان و دکل‌های برق خودداری کنند.

صابر با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت برپاکردن آتش، در زمان ترک محل آتش را به طور کامل خاموش کنند، تصریح کرد: شهروندان در زمان حضور در طبیعت یک دستگاه خاموش‌کننده دستی به همراه خود داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان و گردشگران چادر مسافرتی را دورتر از محل استقرار اجاق‌ها و چراغ‌های خوراک‌پزی برپا کنند و در روز طبیعت چنانچه قصد رفتن به کنار رودخانه‌ها و نهرهای پرآب را دارند، به اندازه کافی از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند و مراقب فرزندان خردسال خود باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر اضافه کرد: شهروندان و گردشگران هنگام رانندگی در جاده به ویژه مناطق جنگلی از انداختن ته‌سیگار روشن روی شاخه و برگ درختان و میان علفزارها خودداری کنند، زیرا این اقدام خطرناک آنها باعث گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و از بین رفتن منابع طبیعی می‌شود.

صابر گفت: شهر رودسر چهارشنبه‌سوری سال گذشته را بدون حادثه و اتفاق ناگوار سپری کرد و تنها دو مورد آتش‌سوزی خار و خاشاک و لاستیک رخ داد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان، مهار شد.

وی گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی مراتب را بلافاصله با شماره ۱۲۵ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 651763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.