خدمات‌رسانی شهرداری در ایام نوروز رضایت‌بخش بود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: آماده‌سازی این شهر و خدمات‌رسانی خوب شهرداری در ایام نوروز، رضایتمندی شهروندان و مسافران را به‌همراه داشته است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اسفند سال گذشته در طرح استقبال از بهار، اقدامات خوبی از سوی شهرداری انزلی به منظور رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر، پاک‌سازی مبلمان شهری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت، رنگ‌آمیزی جداول، خط‌کشی معابر، آماده‌سازی اماکن تفریحی، پارک‌ها و بوستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی و نصب المان‌های نوروزی انجام شد.

وی افزود: در این طرح پارک‌های جنگلی، ۱۷ هکتاری و الاتی‌تی و طرح دریا در انتهای خیابان پاسداران دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و محل نصب چادر، پارکینگ و نگهبانی است و برای اسکان موقت میهمانان و مسافران در ایام تعطیلات نوروز آماده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه پس از تحویل سال استقبال از نخستین مسافران ورودی به این شهر از سوی مدیران شهری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری انجام شد، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر انزلی، در ایام تعطیلات نوروز، مجوز برگزاری دو نمایشگاه صنایع دستی و کتاب را با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و شهرداری در محوطه شهرداری را صادر کرده بود، اما به دلایل نامعلومی برگزار نشد که امیدواریم در ایام تعطیلات تابستان، برنامه‌های بهتری را برگزار کنیم.

جعفری با انتقاد از عملکرد شهرداری انزلی نسبت به طراحی و ساخت المان‌های نوروزی گفت: المان نماد و معرف فرهنگ و هویت هر شهر است، لذا باید متناسب با فرهنگ بومی مردم آن منطقه طراحی و ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه انزلی المان‌های شهری مناسب ندارد، تصریح کرد: به‌منظور تهیه انواع المان‌های شهری، در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری انزلی، اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است که امیدواریم شهرداری با استفاده از نظر کارشناسان و مشاوران متخصص، المان‌هایی متناسب با فرهنگ بومی گیلان و انزلی تهیه و در سطح شهر نصب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز، حجم ورود مسافران به این شهر بسیار زیاد بوده است، افزود: در مجموع آماده‌سازی شهر و خدمات‌رسانی شهرداری در نوروز ۱۴۰۲، رضایتمندی شهروندان و مسافران را به‌همراه داشته است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان و مواهب طبیعی از جمله دریا و تالاب بین‌المللی انزلی و بناهای تاریخی، در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از مقاصد اصلی سفر مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

کد خبر 651740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.