فعالیت ۴ ایستگاه جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی در منطقه ۵ اصفهان

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن روز طبیعت در سیزدهم فروردین، چهار ایستگاه جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی در چهار جایگاه بلوار ملت، بلوار سعدی، صفه و روبه‌روی کوی سپاهان از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ فعال خواهد بود.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در روز طبیعت باید بیشتر به حفظ طبیعت و محیط زیست توجه کنیم و هنگام ورود به طبیعت با توجه به مشکلات حفظ و نگهداری فضای سبز در شرایط کم‌آبی، عرصه‌ها را حفظ کنیم، اظهار کرد: شهروندان هنگام حضور در فضاهای سبز شهر باید مراقب باشند تا به چمن‌ها آسیب وارد نشود، زباله‌ها را در محل‌های مخصوص و در کیسه‌های زباله بریزند و از رهاسازی زباله‌ها در بوستان‌ها و مسیر رودخانه خودداری کنند.

وی افزود: سبزه‌های نوروزی که در سطح شهر یا طبیعت رها می‌شود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند که به‌منظور حفظ فضاهای سبز شهری و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به طبیعت، طرح جمع‌آوری آن‌ها در سطح منطقه پنج اجرا می‌شود.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان، روزه‌داران افطار را در طبیعت می‌گذرانند، از سوی اداره خدمات شهری واحد امور منطقه، ایستگاه‌های جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی ایجاد می‌شود و با حضور نیروهای اجرایی در هشت شیفت کاری آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه شهروندان همزمان با روز طبیعت می‌توانند سبزه‌های خود را به نقاط مشخص شده از سوی شهرداری تحویل دهند، خاطرنشان کرد: در آستانه فرارسیدن روز طبیعت، چهار ایستگاه جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی در چهار جایگاه بلوار ملت، بلوار سعدی، صفه و روبه‌روی کوی سپاهان از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ فعال خواهند بود و سبزه‌ها را در راستای افزایش پاکیزگی و نظافت شهر از شهروندان تحویل می‌گیرند و به آن‌ها کیسه زباله تحویل خواهند داد تا به همین واسطه پسماندهای تولید شده شهروندان جمع‌آوری شود و در طبیعت رها نشود.

کارگر با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مردم از قطع درختان در روز طبیعت پرهیز کنند، به توصیه‌های همکاران ما در شهرداری توجه داشته باشند، پسماندهای خود را در روز طبیعت جمع‌آوری کنند و به همراه خود ببرند و از رها کردن آنها در طبیعت پرهیز کنند، گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از طبیعت را وظیفه عموم می‌داند، این عرصه‌ها و منابع خدادادی به عنوان امانت الهی باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اظهار کرد: هموطنان در روز طبیعت از توقف‌های سد معبری در نزدیک تفرجگاه‌ها یا در معابر داخلی بوستان‌ها خودداری کنند، زیرا این اقدام به شکل‌گیری ترافیک سنگین در داخل و معابر مجاور آن‌ها و اتلاف وقت سایر شهروندان منجر می‌شود.

کد خبر 651599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.