افزایش ۴۰ درصدی کاربران حمل‌ونقل عمومی با رایگان شدن آن

سازمان حمل‌ونقل عمومی رودآیلند ایالات‌متحده‌آمریکا از افزایش ۴۰ درصدی کاربران سیستم حمل‌ونقل شهر طی شش‌ماه به‌دنبال پیاده‌سازی طرح آزمایشی یک‌ساله رایگان شدن استفاده از این ناوگان در سراسر شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل عمومی «رودآیلند» پس از بررسی نتایج شش‌ماهه اول پیاده‌سازی طرح آزمایشی یک‌ساله رایگان شدن استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر، اعلام کرد که آمار کاربران این سیستم ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این سازمان تأکید کرد که پیاده‌سازی طرح مذکور طیف وسیعی از مزایای دیگر را نیز برای مسافران و مجری طرح به ارمغان آورده است.

رودآیلند خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاری بر سیستم حمل‌ونقل عمومی نتایج مثبتی به‌دنبال دارد و اجرای آزمایشی طرح‌های این‌چنینی به ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی در سطح جهانی کمک می‌کند که در خدمت همه ساکنان یک شهر قرار دارد.

سازمان حمل‌ونقل عمومی این شهر که طرح یادشده را با تخصیص بودجه‌ای ۲.۵ میلیون دلاری در پرترددترین و طولانی‌ترین مسیر جابه‌جایی‌های شهری رودآیلند به مرحله اجرا گذاشت، در طول پیاده‌سازی برنامه به‌منظور درک بهتر تجربه و بینش کاربران سیستم حمل‌ونقل عمومی، از کارکنان خود نیز به‌عنوان بخشی از مطالعه بهره برد و در نهایت به نظرسنجی از تمام افراد دخیل در پروسه حمل‌ونقل پرداخت.

رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی در این نظرسنجی اظهار کردند که در این روش رانندگی آسان‌تر و سوار شدن مسافر بدون نیاز به پرداخت کرایه سریع‌تر است، البته طولانی بودن صف انتظار برای سوار شدن این پروسه را کمی زمان‌بر می‌کند.

سازمان حمل‌ونقل عمومی رودآیلند اعلام کرد که برنامه آزمایشی رایگان شدن استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا آگوست ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و تا آن زمان تیم مطالعه با ادامه دادن به جمع‌آوری داده‌ها، برای انجام بررسی‌های دوم در مورد تغییرات رفتار سفر کاربران حمل‌ونقل عمومی آماده می‌شود. این سازمان همچنین از قرار دادن فرم‌های آنلاین نظرسنجی در سایت‌های سازمان‌های اجتماعی و مشاغل شهر خبر داد و از شهروندان خواست بازخوردهای خود را نسبت به این طرح ارائه دهند.

افزایش ۴۰ درصدی کاربران حمل‌ونقل عمومی با رایگان شدن آن

کد خبر 651561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.