تسلیت امیرعبداللهیان در پی درگذشت فرزند شهید حکیم و نوه امام موسی صدر

وزیر امور خارجه در پیام‌های جداگانه‌ای، در گذشت سیدصادق حکیم فرزند آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدباقر حکیم و بتول فیروزان، نوه امام موسی صدر را به خاندان حکیم و صدر تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان با انتشار پیام‌های جداگانه ای، در گذشت مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصادق حکیم فرزند شهید والا مقام آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدباقر حکیم را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحیدر حکیم برادر آن مرحوم و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم تسلیت گفت.

در متن پیام‌های وزیر امور خارجه آمده است:

«رحلت اندوه‌بار اخوی ارجمندتان، عالم ربانی و فاضل حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید صادق حکیم فرزند شهید والامقام آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم که همواره عمر با برکت خویش را در راه اهداف والای ابوی شهیدتان و اعتلای ارزش‌های بلند و متعالی اسلام به کار گرفت، موجب تأثر و تألم اینجانب گردید.

ایشان شخصیتی مجاهد، مبارز و تأثیرگذار بود و خدمات ماندگار و ارزشمندی را در خدمت به مردم شریف کشور همسایه، برادر و مسلمان عراق از خویش بر جای گذاشت.

این ضایعه تأثر برانگیز را به جنابعالی و حوزه‌های علمیه و بیت معظم و معزز شهید حکیم، خاندان علم و فداکاری و مجاهدت تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند رحمان و رحیم در ماه رحمت الهی برای آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهی و همنشینی با رسول الله الاعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) و صدیقین و شهدا و صالحان و برای جنابعالی و بیت محترم و معزز حکیم، کلیه بازماندگان، دوستداران و علاقمندان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

امیر عبداللهیان همچنین در پیام دیگری در گذشت مرحومه «بتول فیروزان» نوه امام موسی صدر را به خانواده‌های فیروزان و صدر تسلیت گفت. در متن پیام وزیر امور خارجه آمده است: در آدینه نهمین روز ماه مبارک رمضان، نویسنده و پژوهشگر توانا، سرکار خانم بتول فیروزان، نوه امام موسی صدر، به دیار باقی شتافت. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و معزز فیروزان و صدر، از خداوند منان برای روح آن درگذشته، رحمت و آرامش واسعه مسالت می‌نمایم.»

به گزارش ایمنا، سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق روز گذشته در بیانیه‌ای از درگذشت عموزاده خود علامه سیدصادق الحکیم فرزند شهید محراب عراق آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم خبر داد.

وی با اشاره به سوابق مرحوم سید صادق حکیم گفت: آن مرحوم، فرزند خاندان علم و فداکاری، عمر شریف خود را در همراهی پدر گرامی‌اش گذراند که از ستم دیکتاتوری، سال‌های سختی را تحمل کرد، زندگی را در غربت تجربه کرد و عمرش را در خدمت به ملت و همه مؤمنان سپری کرد تا اینکه با رضایت به دعوت حق لبیک گفت. محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر عراق و فالح‌الفیاض، رئیس هیئت حشدالشعبی نیز در پیام‌هایی درگذشت سیدصادق الحکیم را تسلیت گفتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 651488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.