استقبال از بهار با فضاسازی پارک‌ها و فضای سبز شهری خطه طلایی ایران

شهردار زرین شهر گفت: جلوه‌های طبیعت و وجود پارک‌های محله‌ای باعث آرامش روحی و روانی شهروندان و کاهش اضطراب آنان می‌شود و امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و گردشگران باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات سفر خطه طلایی ایران، فضای سبز شهری را بستری برای ایجاد شرایط مطلوب زندگی دانست و اظهار کرد: فضاهای سبز ریه‌های تنفسی شهرها به شمار می‌آیند از سوی دیگر فضاهای سبز و بوستان‌ها به دلیل دارا بودن پوشش گیاهی مناسب به ویژه درختان سبب جذب آلودگی‌ها و دی اکسید کربن موجود در هوا می‌شود.

وی فضاهای سبز شهری را جز لاینفک زندگی شهرنشینی دانست و افزود: فضای سبز شهری کارکردهای مختلفی از جمله حفظ بهبود و تلطیف هوا، اثرات زیباشناختی، تفریح و تفرج و در نهایت افزایش نشاط اجتماعی دارد از این رو یکی از سیاست‌های شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری برقراری تعادل میان توسعه اجتماعی، زندگی شهری و حفاظت از محیط زیست شهری است.

شهردار زرین شهر با اشاره به میزبانی خطه طلایی ایران از چند صنعت بزرگ مادر، تصریح کرد: وجود فضای سبزی شهری و بوستان‌ها در شهرهای صنعتی یک الزام به‌شمار می‌آید چراکه سبب افزایش لطافت و رطوبت و کاهش خشکی هوا می‌شود بر همین اساس با نگاه کارشناسی به سمت حفظ و نگهداشت و توسعه فضای سبز شهر حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ هکتار فضای سبز شهری در زرین شهر، ادامه داد: بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی کشور، سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲ مترمربع برای هر نفر در نظر گرفته شده و باید گفت سرانه فضای سبز شهر شهروند در زرین شهر ۳۰ متر مربع است.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در سال گذشته واحد فضای سبز شهرداری زرین شهر در انجام وظایف خود بسیار مناسب عمل کرد و اقدام‌های ارزشمندی را برای توسعه و افزایش فضای سبز شهری انجام داده است.

وی تصریح کرد: استفاده از دانش بومی یکی از اقدامات واحد فضای سبز شهرداری زرین شهر در باز پیرائی، توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری به‌شمار می‌آید و با تکیه بر این مهم موفق شده‌ایم با تولید بیش از ۱۵ هزار بوته انواع درختچه‌های زینتی و گل‌های دائمی، بیش از ۳۰ هزار بوته انواع گل فصلی و بیش از ۱۰ هزار بوته گیاهان پوششی نیاز فضای سبز شهری را تأمین کنیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اسفندماه ۱۴۰۱ بیش از چهار هزار اصله نهال غیر مثمر مقاوم و ۲۵۰ اصله درخت مثمر در بوستان‌های محله‌ای زرین شهر غرس شد.

وی با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار در خطه طلایی ایران، گفت: گل آرایی شهری، واکاری درخت و درختچه در سطح فضای سبز شهری، انجام هرس بیش از ۳۰ هزار اصله از درختان سطح شهر، انجام عملیات اصلاح تشتک کلیه درختان و درختچه‌های بوستان ساحلی و پارک‌های محله‌ای سطح شهر، انجام عملیات کودهای درختان به روش دریل هوا و چالکود ، کود دهی گل‌های دائم با ترکیب هیومیک اسید و کودهای NPK مورد نیاز و انجام‌حدود ۲۵۰ هزار مترمربع هرس و همچنین جوان‌سازی قسمتی از پرچین‌ها از جمله اقدامات واحد فضای سبز شهرداری برای استقبال از بهار بوده است.

اسماعیلی احمدی افزود: انجام نظافت روزانه رفیوژها و عرصه‌ها و محوطه‌های چمن بوستان‌ها، انجام حدود یک میلیون مترمربع سرزنی‌چمن، انجام عملیات هرس سبز کلیه درختان سطح شهر و … از دیگر اقدامات واحد فضای سبز شهرداری به شمار می‌آید تا فضای شهر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده‌تر از قبل باشد.

وی با بیان اینکه جلوه‌های طبیعت و وجود پارک‌های محله‌ای باعث آرامش روحی و روانی شهروندان و کاهش اضطراب آنان می‌شود، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در حوزه توسعه فضای سبز شهری و پارک‌های محله‌ای شاهد افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و گردشگران که از جمله آثار مثبت ناشی از وجود بوستان‌ها بر اجتماعات شهری است، باشیم.

کد خبر 651438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.