سپاهان - صنعت نفت / آغاز هفت‌خان سپاهان برای قهرمانی

صدرنشین لیگ برتر در اولین دیدار خود در سال جدید میزبان صنعت نفت آبادان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه یازدهم فروردین‌ماه_ از ساعت ۱۹:۱۵ تیم‌های سپاهان و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و صنعت نفت آبادان

جمعه، یازدهم فروردین‌ماه، ساعت ۱۹:۱۵

ورزشگاه: نقش جهان

داور: یاسر همرنگ

آخرین رویارویی: صنعت نفت صفر - سپاهان ۲

پخش زنده: شبکه اصفهان، شبکه ورزش

آغاز هفت‌خان سپاهان برای قهرمانی

لیگ برتر فوتبال پس از وقفه نوروزی از روز گذشته از سر گرفته شد اما امروز دیدارهای مهم تیم‌های بالای جدولی برگزار می‌شود و در این میان در حساس‌ترین دیدار سپاهانِ صدرنشین در ورزشگاه نقش جهان میزبان صنعت نفت آبادان، تیم فانوس به دست جدول خواهد بود. سپاهان که سال ۱۴۰۱ را با یک پیروزی شیرین لحظه آخری در خانه رقیب مستقیمش در راه قهرمانی یعنی پرسپولیس به پایان رساند، در حالی سال جدید را آغاز می‌کند که با اختلاف سه امتیاز نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد و پیش روی خود هفت بازی تا پایان لیگ می‌بیند، هفت دیداری که اگر به سلامت از آن عبور کند به معنای قهرمانی این تیم خواهد بود.

سپاهان که در ۹ دیدار اخیر خود در لیگ برتر آمار فوق‌العاده هشت پیروزی و یک تساوی را داشته است، به لطف همین روند خوب از رده چهارم در انتهای نیم‌فصل به رده نخست رسید و حالا امیدوار است همان فرم خوب قبل از تعطیلات خود را ادامه دهد.

در سوی دیگر اما وضعیت صنعت نفت، تیم دوست‌داشتنی آبادان در این فصل اصلاً جالب نیست و این تیم با ۱۳ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفته است. صنعت نفت در ۱۱ دیدار اخیر خود در لیگ برتر رنگ پیروزی را ندیده و در هفت دیدار از این ۱۱ دیدار شکست خورده است. با این حال شاید امید صنعت نفت به شوک تغییر سرمربی است که قبل از سال نو در این تیم ایجاد شد و عبدالله ویسی جانشین ادسون تاوارس برزیلی شد. ویسی در آخرین دیدار صنعت نفت در سال گذشته روی نیمکت این تیم نشست که آن دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. باید دید تأثیر حضور عبدالله ویسی روی نیمکت صنعت نفت چقدر است و آیا در هفت هفته باقیمانده این تیم می‌تواند اختلاف امتیاز هشت امتیازی تا منطقه امن جدول را جبران کند یا خیر.

نکته جالب توجه در مورد تقابل دو تیم اینکه سپاهان و صنعت نفت آبادان سال گذشته نیز در اولین دیدار خود در سال ۱۴۰۱ مقابل یکدیگر قرار گرفتند، آن دیدار که در آبادان برگزار شد با پیروزی ۴ بر ۲ سپاهان به پایان رسید و حالا در سال ۱۴۰۲ دوباره دو تیم در اولین بازی سال برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

ترس سپاهان از ویروس فیفادی!

سپاهان که در ماه‌های منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ در فرم خوبی قرار گرفته بود و حریفان خود را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت، ناگهان با تعطیلات ۲۰ روزه لیگ برتر به دلیل بازی‌های ملی مواجه شد، تعطیلاتی که شاید در فرم خوب شاگردان مورایس تأثیر بگذارد و این تیم در بازی‌های ابتدایی سال جدید دچار مشکل شود.

دیدار با تیم پانزدهم جدول شاید اگر در کوران لیگ برگزار می‌شد دیدار راحتی برای صدرنشین بود اما حالا در شرایطی که سپاهان در ۲۰ روز گذشته بازی رسمی نداشته است دیدار با هر تیمی می‌تواند برای سپاهان مشکل ساز شود. باید دید مورایس تا چه حد توانسته است فرم خوب شاگردان خود را حفظ کند و مانع افت بازیکنانش شود.

سپاهان پس از تعطیلات جام جهانی ۲۰۲۲ در شروع مجدد مسابقات از اواخر پاییز عملکرد خوبی نداشت و تساوی مقابل ملوان در انزلی باعث از دست رفتن دو امتیاز ارزشمند برای این تیم شد.

آمار یک طرفه به سود سپاهان؛ شکست‌ناپذیر با ۶ برد متوالی

سپاهان و صنعت نفت در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که در فصول اخیر این سپاهان بوده که فاتح تقابل‌های دو تیم بوده است. هر شش تقابل اخیر دو تیم با پیروزی سپاهان به پایان رسیده است اما این در حالی است که پیش از این شش دیدار، سپاهان در هفت دیدار متوالی که پس از صعود صنعت نفت به لیگ برتر برگزار شد، در پیروزی مقابل این تیم ناکام بود.

در آمار تقابل‌های دو تیم در اصفهان نیز سپاهان آمار بسیار بهتری داشته است و از ۱۱ تقابل، هشت دیدار را سپاهان برده است و سه دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است تا صنعت نفت در لیگ برتر موفق به شکست سپاهان در اصفهان نشده باشد.

ترکیب احتمالی سپاهان با دو غایب

سپاهان در حالی مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت که محمد دانشگر را به دلیل محرومیت ناشی از حکم کمیته انضباطی و علی‌نژاد را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در غیاب دانشگر، این سیاوش یزدانی است که بار دیگر به ترکیب اصلی سپاهان راه پیدا می‌کند تا زوج نیلسون جونیور در قلب دفاع باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، محمد کریمی، جلال‌الدین علیمحمدی، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن و شهریار مغانلو.

صنعت نفت: فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهی‌دست، یوسف وکیا، امید خالدی، رحیم آلبوغبیش، حکیم نصاری، فردین یوسفی، مهدی ممی‌زاده، طالب ریکانی و احمد شریعت‌زاده.

کد خبر 651364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.