اسکان بیش از ۳۱۱ هزار مسافر نوروزی در مراکز رفاهی و آموزشی اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای فعالیت ستادهای اسکان نوروزی تاکنون، بیش از ۳۱۱ هزار نفر از مسافران نوروزی در مدارس و فضاهای اسکان آموزش‌وپرورش استان پذیرش شده‌اند.

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فرایند اسکان میهمانان نوروزی تا نهمین روز از بهار سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این مدت میزبان بیش از ۱۹ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه فضای اسکان آموزش و پرورش در استان اصفهان امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: تعداد فضاهای اسکان از حدود ۷۰۰ مدرسه در سال گذشته به ۸۴۱ مدرسه و هفت هزار کلاس رسیده است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت ستادهای اسکان نوروزی تاکنون، بیش از ۳۱۱ هزار نفر از مسافران نوروزی در مدارس، مراکز رفاه، اردوگاه‌ها و خوابگاه‌ها اسکان آموزش‌وپرورش استان پذیرش شده‌اند، تصریح کرد: بیش از هفت هزار فضا برای اسکان فرهنگیان و میهمانان نوروزی ۱۴۰۲ اختصاص یافته است.

وی افزود: تعداد ۸۴۱ فضای اسکان در مدارس استان اصفهان و ۶۰۰ مدرسه در شهر اصفهان به جز مراکز رفاهی، تفریحی و آموزشی، اردوگاه‌ها و خوابگاه‌هایی که در اختیار مجموعه آموزش و پرورش، برای مسافران نوروزی اختصاص داده شده است. همکاران در مناطق چهل‌ویک گانه آموزش و پرورش استان پای کار آمدند و برنامه ویژه‌ای برای تعطیلات داشتند.

منتجب درباره تفاوت خدمات‌رسانی برای اسکان فرهنگیان طی سال‌جاری، گفت: یک ستاد مرکزی اسکان در محل اداره کل و شش ستاد اسکان نوروزی در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان در نظر گرفته شده است و شهرستان‌ها هر کدام جداگانه داری ستادهای اسکان هستند.

وی ادامه داد: سه ستادی نیز از سوی دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری اصفهان و در قالب ایستگاه برای آموزش و پرورش در ورودی‌های شهر اصفهان به منظور راهنمایی مسافران برای اسکان در نظر گرفته شده است که با استقرار همکاران ناحیه چهار در شمال شهر (پمپ بنزین کیمیا ورودی تهران_اصفهان)، ایستگاه جنوب ورودی بهارستان از ناحیه سه و شرق شهر اصفهان محدوده باغ رضوان با فعالیت ناحیه شش در حال خدمات‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی هستند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: لیست تمام مدارس میزبان و ستادهای شش‌گانه اسکان شهر از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی در اختیار عموم مردم قرار گرفته، همچنین QR کد ستادهای اسکان نیز منتشر شده و در دسترس مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد نوروزی طی روز گذشته در اصفهان، گفت: براساس آمارهای سازمان گردشگری و شهرداری اصفهان، از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون آموزش و پرورش میزبان یک سوم مجموع میهمانان نوروزی شهر اصفهان بوده است.

منتجب با بیان اینکه تمام مدارس شهر اصفهان برای اسکان مسافران نوروزی مجهز به سیستم گرمایشی هستند، اظهار کرد: مدارس برای پذیرش مسافران نوروزی با هفت هزار فرش تجهیز شدند. امسال به رغم تجهیزات سال‌های گذشته به منظور خریداری تعداد ۳۰۰ تخت فرش، ۳۰۰ دستگاه یخچال و ۱۰۰ دستگاه کولر (تداوم اسکان در فصل تابستان) برای رفاه حال فرهنگیان قبل از آغاز تعطیلات نوروزی اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: همچنین اقلام بهداشتی در اختیار سرایداران قرار داده شد و جلسات توجیهی متعددی با مدیران و سرایداران صورت گرفت تا فرایند میزبانی به نحو احسن انجام گیرد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه پذیرش مسافر در ستادهای اسکان آموزشی تا ساعت ۲۴ شب یازدهم فروردین‌ماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از خروج مسافران در روز _شنبه دوازدهم فروردین‌ماه_ از اسکان‌های اصفهان، نیروهای خدماتی با ضدعفونی تمام مکان‌ها و بازگشت کلاس‌های درس به حالت عادی از وقت سه‌شنبه _چهاردهم فروردین‌ماه_ آماده حضور دانش‌آموزان هستند.

کد خبر 651290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.