یک بام و دو هوای انتخاب مدیران شهری گیلان / اسکان ۸۳۱ هزار مسافر در اصفهان

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "یک بام و دو هوای انتخاب مدیران شهری گیلان"، "نحوه ایجاد گرمابه‌های تاریخی شهر / نام‌گذاری کوچه‌ای به نام یخچال"، "گردشگری مناسبتی خاستگاه اجتماعی دارد / رونق اقتصادی شهر با فراهم آوردن بسترهای مناسب"، "راهنمایی مسافران به سمت مراکز اقامتی با اپلیکیشن «اصفهان من» "، "اسکان ۸۳۱ هزار مسافر در اصفهان / سامانه ۱۳۷ آماده ارائه ظرفیت مراکز اقامتی"، "طراحی و ساخت بیش از ۶۵ المان فضای سبز در منطقه١٣ اصفهان"، "خدمات ۱۴۰۲ باغ فدک با سال‌های گذشته، قابل مقایسه نیست"، از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهر و کلان‌شهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

یک بام و دو هوای انتخاب مدیران شهری گیلان

شهرداری‌های رشت، لنگرود، رودبار و تالش در استان گیلان طی سالی که گذشت، روزهای پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشتند و انتخاب مدیران این شهرها از سوی شوراهای اسلامی شهر با حواشی زیادی روبه‌رو بود.

نحوه ایجاد گرمابه‌های تاریخی شهر / نام‌گذاری کوچه‌ای به نام یخچال

بناهای واقع شده در گوشه و کنار شهرکرد نشان از فرآیند تاریخی، کالبدی و اجتماعی شهر در گذر زمان و تشکیل ساختارهای فرهنگی و هویتی آن دارد.

رضا ریاحی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در این خصوص گفت: گرمابه حاج محمدرضا خان، ساختمانی قدیمی و عالی است که در سمت جنوب و متصل به بنای مسجد خان (مسجد جامع) واقع شده است و از گرمابه‌های بسیار بزرگ و مجهز است صحن حمام، حدود یکصد مترمربع و از نظر قدمت با ساختمان مسجد همزمان است، علاوه بر فضای وسیع قسمت بیرونی، رختکن، مرتفع‌تر از سطح زمین و به شکل زیبایی ساخته شده است و در وسط دارای حوض هشت ضلعی و در اطراف آن ستون‌های سنگی قرار دارد؛ تقریباً از جهت ساختمان و آجرکاری با آزاره‌های سنگی به سبک ساختمان گرمابه شاه اصفهان بنا شد و در قسمت گرمخانه دارای حوض‌های متعدد و بسیار پاکیزه و روشن است.

وی افزود: یخچال شهرکرد واقع در خیابان سعدی، میان کوچه فرزانه و کوچه یخچال واقع شده است و ورودی خیابان سعدی به یخچال هنوز به گویش مردم شهرکرد "کوچه یخچال" نامیده می‌شود. امروزه بقایای یخچال و ملک آن جزو متصرفات شهرداری بوده و تا حدود سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۵ ه. ش دایر بوده است.

گردشگری مناسبتی خاستگاه اجتماعی دارد / رونق اقتصادی شهر با فراهم آوردن بسترهای مناسب

چنانچه به درستی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور از راه توسعه گردشگری استفاده شود، زمینه رونق اقتصادی در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی از جمله شهرها فراهم می‌شود؛ گردشگری مناسبتی از انواع گردشگری است که نقش مهمی در رونق اقتصاد محلی از طریق جذب گسترده گردشگر دارد.

فرزاد مؤمنی، کارشناس ارشد شهرسازی معتقد است: گردشگری مناسبتی از انواع گردشگری است که براساس مناسبت‌های تقویمی و برنامه‌ریزی شده طی یک دوره یا در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود، به عنوان مثال اردوی راهیان نور که به مناسبت هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود، یک نوع گردشگری مناسبتی است.

وی افزود: بعضی دیگر از انواع گرشگری‌های مناسبتی به این نحو است که گردشگران از شهری به شهر دیگر برای دیدن آداب و رسوم قوم و قبیله‌ها نقل مکان می‌کنند.

راهنمایی مسافران به سمت مراکز اقامتی با اپلیکیشن «اصفهان من»

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۹ شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نیروهای ستاد هدایت جنت، مسافران را با نصب اپلیکیشن «اصفهان من» به سمت مراکز اقامتی از جمله باغ فدک، هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و دیگر مراکز اسکان راهنمایی می‌کنند.

اسکان ۸۳۱ هزار مسافر در اصفهان / سامانه ۱۳۷ آماده ارائه ظرفیت مراکز اقامتی

جواد شفیعی، مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا شامگاه هفتم فروردین سال جاری بیش از ۸۳۱ هزار مسافر در این کلان‌شهر اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان به‌صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه ظرفیت باقی‌مانده مراکز اقامتی به گردشگران است.

طراحی و ساخت بیش از ۶۵ المان فضای سبز در منطقه١٣ اصفهان

جواد کشانی، مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۳ شهر اصفهان از طراحی و ساخت بیش از ۶۵ المان فضای سبز در سطح این منطقه در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت بیش از ۶۵ المان فضای سبز در سطح این منطقه از دیگر اقدامات انجام شده در نوروز ۱۴۰۲ است.

خدمات ۱۴۰۲ باغ فدک با سال‌های گذشته، قابل مقایسه نیست

علی‌اصغر شاطوری، مسئول کمیته دائمی ستاد خدمات سفر منطقه هفت شهرداری اصفهان در سومین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: سطح خدمات باغ فدک در نوروز ۱۴۰۲ قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست، چراکه رشد قابل توجهی داشته است و این موضوع در نظرسنجی‌ها نیز قابل احصا است.

کد خبر 651249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.