ایجاد زمینه‌های تفریحی و گردشگری در صفه / رونمایی از منظومه یکپارچه خدمات شهرداری یزد

پربازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایجاد زمینه‌های تفریح، گردشگری و نشاط در مجتمع گردشگری صفه»، «آمادگی کامل باغبادران برای پذیرش مسافران نوروزی»، «اراک؛ توقفگاه نوروزی مسافران»، «رضایت‌بخش بودن آماده‌سازی رودسر برای مسافران نوروزی»، «رونمایی از منظومه یکپارچه خدمات شهرداری یزد در بهار ۱۴۰۲» و «خالی بودن جای شهرداری همدان در برنامه‌های فرهنگی نوروز ۱۴۰۲» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

ایجاد زمینه‌های تفریح، گردشگری و نشاط در مجتمع گردشگری صفه

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از مجتمع گردشگری صفه در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: زمینه‌های خوب تفریح، گردشگری، نشاط و شادابی در فضای شهر ایجاد شده است که می‌تواند برای جلب گردشگر و توریست، همچنین شهروندان اصفهان در طول سال قابل استفاده باشد.

وی افزود: در مجتمع گردشگری صفه، ظرفیت خوبی برای جلب و نشاط مخاطب فراهم شده است که در بخش‌های مختلف باید آن را تداوم بخشیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر مراکز قابل توجه در این خصوص، باغ فدک است که اگر به همین سبک که اکنون داریم ادامه دهیم، در سال‌های آینده می‌توانیم امکانات و ظرفیت‌های جذاب‌تری را برای مخاطبان و گردشگران فراهم سازیم.

آمادگی کامل باغبادران برای پذیرش مسافران نوروزی

مجید طاهرزاده، رئیس شورای اسلامی شهر باغبادران با اشاره به جاذبه‌های این شهر ساحلی اظهار کرد: باغبادران به دلیل داشتن تاریخ کهن، طبیعت زیبا و آب‌وهوای منحصربه‌فرد خود به استان چهار فصل ایران مشهور است و توانسته است جایگاه خود را در بین گردشگران تثبیت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود خیل عظیم مسافر و گردشگر نوروزی به این شهر، مدیریت شهری تلاش کرده است تمهیدات لازم را برای پذیرایی و میزبانی از مسافران نوروزی به خوبی فراهم کند و تمام توان خود را به‌کار گرفته است تا مسافران نوروزی و گردشگرانی که وارد این شهر ساحلی می‌شوند، حداکثر بهره را از مناظر طبیعی ببرند و با خاطره‌ای خوش این دیار را ترک کنند.

طاهرزاده ادامه داد: مدیریت شهری باغبادران در طرح استقبال از نوروز اقدامات و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را در دستور کار قرار داد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های قابل قبولی در حوزه‌های عمرانی، زیباسازی و آماده‌سازی شهری انجام شد تا چهره‌ای متفاوت از سال‌های گذشته را برای شهروندان و گردشگران به‌وجود آورد.

اراک؛ توقفگاه نوروزی مسافران

پیمان عین‌القضات، رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در نوروز مهم‌ترین مسئله ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی است، چراکه اراک در کریدور شمال-جنوب قرار دارد و مسافرانی که در مسیر شمال به جنوب کشور تردد دارند، اراک را به‌عنوان یک مبدا توقفی روزانه در نظر نمی‌گیرند، بلکه به عنوان توقفگاه ساعتی به آن نگاه می‌کنند.

وی افزود: برای اسکان موقت مسافران، تمام سرویس‌های بهداشتی شهر مورد رسیدگی و نظافت ویژه قرار گرفته و ارائه دیگر خدمات بهداشتی، درمانی، امنیتی در پارک شهید باهنر و پارک مسافر انجام شده و تجهیز مراکز بهداشتی و نمازخانه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده مراکز مهم گردشگری اراک با کمک اداره کل میراث فرهنگی در غرفه‌های ستاد استقبال که در ورودی شهر اراک مستقر است، به مسافران معرفی شود.

عین‌القضات با بیان این‌که مسافرانی که قصد دارند در طول شبانه‌روز در اراک اسکان داشته باشند، می‌توانند از فضای موجود در پارکینگ دانشگاه پیام نور بهره‌مند شوند، گفت: المان‌های نوروزی در قالب‌های خوبی طراحی و در سطح شهر اراک نصب شده است؛ سال جاری نوروزگاه‌ها در یک نقطه از شهر متمرکز نشده است و برنامه‌های و جشن‌های مربوطه در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

رضایت‌بخش بودن آماده‌سازی رودسر برای مسافران نوروزی

اسماعیل صفری، رئیس شورای اسلامی شهر رودسر اظهار کرد: از دهم اسفندماه سال ۱۴۰۱، طرح استقبال از بهار به‌منظور فراهم کردن بستر مناسب برای آغاز سال جدید در مناطق مختلف شهر رودسر توسط شهرداری آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: نوروز امسال، حضور انبوه مسافران را در رودسر شاهد هستیم، به‌طوری که ظرفیت پارک‌ها و ساحل این شهر تکمیل شده است.

صفری با بیان این‌که در پارک‌ها و ساحل رودسر پارکینگ برای پارک خودرو و جایگاه‌هایی امن برای نصب چادر مسافران پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: آماده‌سازی شهر و خدمات‌رسانی شهرداری به مسافران و گردشگران نوروزی، بسیار خوب و رضایت‌بخش است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر رودسر، گره ترافیکی را بزرگ‌ترین مشکل شهر در ایام پیک مسافر دانست و گفت: در تعطیلات نوروز، با همکاری و نظارت مستمر پلیس راهور تردد خودروها در شهر تا حدود زیادی تسهیل می‌شود.

آماده‌سازی رضایت‌بخش رشت برای میزبانی از مسافران

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان این‌که در نوروز ۱۴۰۲، حضور تعداد مسافران در شهر رشت بسیار خوب و چشمگیر بوده است، اظهار کرد: با وجود مشکلات و موانع موجود، آماده‌سازی شهر و خدمات‌رسانی شهرداری به مسافران و گردشگران نوروزی، امسال نسبت سال‌های گذشته، خوب و رضایت‌بخش است‌.

وی افزود: برای آماده‌سازی شهر رشت و میزبانی از میهمانان نوروزی، تمهیدات و اقدامات بسیار خوبی از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام و با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان انواع نمادهای فرهنگی و المان‌های مرتبط، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت تهیه و در مناطق مختلف شهر نصب شده است.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: به‌منظور استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در ورودی شهر، از سمت جاده قزوین به رشت، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی در مجاورت بیمارستان رسول اکرم (ص) مستقر شده‌اند.

رونمایی از منظومه یکپارچه خدمات شهرداری یزد در بهار ۱۴۰۲

مجید تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: طی دو سال گذشته در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها با همکاری سازمان فاوا و مجموعه‌های دیگر شهرداری از جمله سازمان‌های سیماومنظر، حمل‌ونقل، مدیریت پسماند، حوزه مدیریت ترافیک شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در صدد عملیاتی شدن منظومه خدمات یکپارچه «یزد من» بوده‌ایم.

وی افزود: این منظومه متشکل از تعداد زیادی خدمات مختلفی است که شهرداری به شهروندان ارائه می‌کند و همه آنها حول یک سامانه هویت‌سنجی و اعتبارسنجی متمرکز فعالیت می‌کنند. یعنی مردم می‌توانند با یک حساب شهروندی انواع خدمات را از شهرداری دریافت کنند و نیاز به حساب‌های کاربری متعدد نداشته باشند.

تجملیان با اشاره به رونمایی از منظومه یکپارچه خدمات شهرداری یزد به شهروندان ادامه داد: با رونمایی از منظومه خدمات یکپارچه یزد من، شهروندان ابتدا می‌توانند از طریق تلفن همراه خود برای استفاده از اتوبوس، وسایل بازی شهربازی، پارک خودرو در حاشیه معابر، تحویل پسماند خشک و چندین خدمات دیگر استفاده کنند که البته این امکانات نیز به‌تدریج به فهرست خدمات تحت پوشش «یزد من» افزوده خواهد شد.

خالی بودن جای شهرداری همدان در برنامه‌های فرهنگی نوروز ۱۴۰۲

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از جای خالی شهرداری همدان در برنامه‌های فرهنگی نوروز ۱۴۰۲ گلایه کرد و گفت: لازم است شهرداری همدان هم به‌عنوان متولی در حوزه مدیریت شهری اقداماتی را داشته باشد که در بازدیدی که از سطح شهر داشتیم جای شهرداری همدان و سازمان فرهنگی گردشگری شهرداری خالی بود که این جای نگرانی دارد، زیرا در جایی که کل شهر به شهرداری تعلق دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای مدیریت شهر است که بتواند با تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع نوروزی و گردشگری در معرفی همدان و جذب گردشگر از این فرصت روزهای نوروز بهره بگیرد، در عمل جای شهرداری همدان در برنامه‌های نوروزی خالی است.

وی در بازدید از مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان اظهار کرد: در راستای بررسی وضعیت ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی، مرکز ۱۳۷ شهرداری، یکی از حوزه‌های فعال مدیریت شهری است که با بررسی‌های انجام شده عملکرد خوبی را در حوزه خدمات‌دهی به مسافران را داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد و شهرداری می‌تواند ارائه خدمات گردشگری به مسافران را در این مرکز دائمی کند.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: در گزارش‌های دریافت شده از ابتدای نوروز تعدادی از راهنمایان گردشگری همدان با استقرار در این مرکز به گردشگران، مشاوره و راهنمایی لازم در زمینه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، هتل‌ها و مراکز اسکان، آدرس و تلفن‌های ضروری شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها را داشته‌اند. با توجه به پیش‌بینی ورود تعداد قابل‌توجهی از گردشگران و مسافران در ایام عید فطر، برنامه راهنمای گردشگران از طریق سامانه ۱۳۷ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 651245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.