راه‌اندازی نسل جدید متروها در ولز جنوبی

سازمان حمل‌ونقل ولز انگلستان از راه‌اندازی نخستین قطارهای شهری نسل جدید در سیستم متروی ولز جنوبی به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون پوندی خود در این زمینه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل ولز انگلستان نخستین قطارهای جدید سیستم متروی ولز جنوبی را راه‌اندازی و اعلام کرد این اقدام تنها بخشی از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون پوندی برنامه‌ریزی‌شده آن برای شبکه متروی ولز با صندلی‌های افزایش و بهبود یافته، امکانات رفاهی مدرن، تهویه مطبوع، پریزهای برق و صفحه نمایش اطلاعات مسافران با قابلیت ارائه اطلاعات لحظه‌ای است که به تغییر و بهبود تجربه کاربران کمک می‌کند.

این سازمان با راه‌اندازی نخستین قطار جدید در سیستم متروی یکی از شهرستان‌های ولز در مارس ۲۰۲۳ به معرفی برنامه خود برای افزودن ۳۵ قطار جدید و ۳۶ تراموای برقی به سراسر شهر طی سال‌های آینده خبر داد و اعلام کرد هر قطار دارای فضایی برای حداکثر شش دوچرخه و امکانات خودکار برای کمک به سوار شدن افراد مواجه با مشکلات حرکتی خواهد بود.

معاون رئیس بخش تغییرات اقلیمی و مسئول نظارت بر امور حمل‌ونقل شهر ضمن تمجید از ابتکار جدید سازمان حمل‌ونقل ولز برای تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت پنهان به سیستم متروی شهر، اظهار کرد که سفر با این واگن‌های جدید تجربه‌ای بسیار متفاوت از سفر با نسخه‌های قدیمی برای کاربران به‌ارمغان خواهد آورد، چراکه قطارهای جدید فضای بیشتری دارد و بسیار راحت‌تر و ساکت‌تر و دارای حرکتی روان‌تر است.

راه‌اندازی نسل جدید متروها در ولز جنوبی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ولز قطارهای جدید را یکی دیگر از نقاط عطف کلیدی این سازمان معرفی کرد که تجربه کاربران این سیستم حمل‌ونقلی پرسرعت را به کلی متحول می‌کند و خاطرنشان کرد که موفقیت نخستین قطارهای راه‌اندازی‌شده در ولز جنوبی گواهی بر این امر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد که از زمان راه‌اندازی قطارهای جدید و مدرن سیستم متروی ولز جنوبی بسیاری از ساکنان شهر به استفاده از حمل‌ونقل عمومی روی آورده‌اند که این امر خود حاکی از ایجاد تحولی مثبت در سراسر شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر است.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل ولز تأکید کرد که قطارهای جدید سیستم متروی ولز جنوبی نخستین گام از گام‌های بی‌شماری است که باید در مسیر تحقق این پروژه چندمرحله‌ای برداشته شود و اجرای آن از هم‌اکنون آغاز شده است.

کد خبر 651217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.