مجموعه اقدامات اولین ماه بهار فضای سبز شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس تقویم باغبانی شهر اصفهان، مجموعه اقداماتی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان برای فصل بهار برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و مراحل رشد گیاهان شامل درخت، درختچه، گل و چمن در هر فصلی از سال عملیات خاصی برای کاشت و نگهداری آنها انجام می‌شود که رشد بهینه و سلامتی گیاهان را در فصل بعد تضمین می‌کند، در این راستا بر اساس تقویم باغبانی شهر اصفهان، مجموعه اقداماتی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان برای فصل بهار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این فصل از سال انواع آبیاری‌های چمن‌های متحمل به گرمسیری و سردسیری پرچین‌ها، درخت‌ها و درختچه‌ها، آبیاری انواع گل‌های فصلی و دائمی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: تکمیل عملیات کاشت و واکاری درختان و درختچه‌ها، محلول پاشی و کلات آهن‌دهی درختان با کودهای شیمیایی انجام خواهد شد.

عرفان‌منش با بیان اینکه اقدامات باغبانی در ماه فروردین به صورت دقیق انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات هرس توپیاری (شکل دهی) درختچه‌های پیراکانتا، برگ نو و درختان برگ بو و لاوسون و حذف شاخه‌های خشک و آلوده و مزاحم و خطر آفرین درختان و حذف تنه جوش و پا جوش به محض رویش به صورت مستمر انجام خواهد شد.

کد خبر 651163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.