آماده پذیرش فاز دوم و سوم شهر هستیم/ اجرای ۳ طرح مشاوره‌ای در آینده نزدیک

شهردار بهارستان با اشاره به گلایه شهروندان از وضعیت فاز دوم و سوم شهر، گفت: برای پذیرش فاز دوم و سوم به منظور انجام اقدامات شهری و بهبود وضعیت معابر شهر آمادگی داریم و در تلاشیم به نقطه نظرات مشترکی با شرکت عمران شهر بهارستان برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شبانی بعد از ظهر امروز _ چهارشنبه نهم فروردین‌ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طی مدتی که در سمت شهردار بهارستان بوده‌ام تلاش کرده‌ام با توجه به نبود شورای شهر اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنم.

وی افزود: ساکنان بهارستان مردمی با فهم و بیشتر مهاجر هستند که به ارائه خدماتی بهتر در سطح شهر نیاز دارند.

شهردار بهارستان با اشاره به اشکالات عمده در سطح شهر بهارستان، خاطرنشان کرد: یکی از این ایرادات منتظر ماندن مسافران در ایستگاه‌ها به مدت یک ساعت و ۱۲ دقیقه بود که امروز با بعضی اقدامات انجام شده این مدت زمان به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است و درصدد هستیم مدت زمان انتظار مسافران را به پنج دقیقه برسانیم.

۳۰ اتوبوس خریداری و ۹ دستگاه تحویل شهرداری شده است

شبانی با بیان اینکه شهرداری ۹ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته است، اضافه کرد: ۳۰ عدد اتوبوس خریداری کرده‌ایم و حدود ۷۵ درصد هزینه آن، یعنی ۱۱۴ میلیارد تومان از ۱۵۵ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات تعریض خیابان الفت بود، این خیابان ترافیک به شدت سنگینی داشت و شهروندان را اذیت می‌کرد؛ به همت مجموعه شهرداری طرح تعریض خیابان ظرف مدت حدود ۵۰ روز در دو لاین انجام شد.

شهردار بهارستان تاکید کرد: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری کم است که با استفاده از کمک دولتی تعدادی از تجهیزات مورد نیاز را از جمله کشنده بتن به مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، لودر به مبلغ پنج میلیارد تومان و سه تراکتور به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان خریداری کردیم.

اجرای سیستم مکانیزه سطل‌های زباله با هدف کاهش زباله‌گردی

شبانی تاکید کرد: سطل‌های مکانیزه زباله تا پایان فروردین‌ماه سال جاری به دست ما می‌رسد تا در سطح شهر نصب شود، چراکه وجود زباله‌گردها یکی از معضلات شهر هست و این سیستم به دلیل نوع طراحی از این معضل تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: این سیستم دفن زباله به صورت پایلوت برای دو بخش از شهر در نظر گرفته می‌شود، سپس با کمک مجتمع‌های مسکونی در سایر نقاط شهر نیز اجرایی می‌شود.

شهردار بهارستان با اشاره به اجرای سه طرح مشاوره‌ای در سطح شهر، اظهار کرد: قسمت غرب جاده خلیج‌فارس محدوده‌ای به وسعت ۱۱۷ هکتار است، قاعدتاً باید شهرداری آن را تملک کند و درصدد هستیم طبق قانون تعیین تکلیف اراضی، تکلیف این محدوده را مشخص کنیم.

شبانی اضافه کرد: سازمان خدمات طراحی در حال ارائه طرحی است تا این محدوده که اکنون در اختیار مردم و بخش خصوصی است برای شهرداری و ساکنان تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی‌های در دو طرف بلوار خلیج فارس مبالغ سنگینی نیاز دارد، امید است با مشارکت ساکنان و واگذاری باقی مانده زمین‌ها برای ایجاد مجموعه‌های تجاری و اداری بتوان این طرح را اجرایی کرد.

شهردار بهارستان با بیان اینکه طرح بعدی مربوط به زمین‌های متعدد در حوزه مرق است که مردم مالک آن هستند، گفت: آب مناسب و زمین برای کشاورزی وجود ندارد؛ فروردین‌ماه سال گذشته مصوب شد که طرح پهنه‌بندی را برای زمین‌های این محدوده داشته باشیم و امید است ظرف سه ماه آینده به نتیجه قطعی برسیم تا ممیزی املاک و پهنه‌بندی انجام شود.

اخذ مجوز تعویض سیستم شهرسازی شهرداری

شبانی تاکید کرد: سیستم شهرسازی در بهارستان به دلیل بروکراسی اداری کند است؛ لذا اواخر اسفندماه سال گذشته مجوز تعویض سیستم و نرم‌افزار شهرسازی را اخذ کردیم و امیدوارم بهار امسال این طرح اجرایی شود.

وی افزود: زمین‌های جهاد با کمک مستقیم استاندار اصفهان، معاون امور عمرانی استانداری و دفتر فنی استانداری بعد از بیشتر از ۲۷ سال تعیین تکلیف و طرح آن برای ساخت‌وساز مصوب شد تا در آینده نزدیک این امر محقق شود.

شهردار بهارستان اظهار کرد: حریم شهر بهارستان از جمله نهالستان و سروستان در گذشته به شرکت تعاونی مسکن واگذار شده بود، اما حقوق دولتی پرداخت نشده بود که به همت دادستان اصفهان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به نتایجی رسیدم و امیدوارم تعیین تکلیف اراضی برای مردم ساکن و مالکان انجام شود.

اصلاح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری

شبانی گفت: در مسابقات ورزشی شهرداری‌ها، شهرداری بهارستان سال گذشته آقایان در دو صحرانوردی قهرمان و بانوان نایب قهرمان شدند که افتخاری برای شهر است.

وی با اشاره به اصلاح بودجه شهرداری، افزود: سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری ۱۸۲ میلیارد بود که در بودجه سال ۱۴۰۲ این میزان به ۳۲۱ میلیارد تومان رسید.

شهردار بهارستان اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۱، ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی بود، اما بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ۴۵ درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی در نظر گرفته شده است و امیدوارم بتوانیم سال ۱۴۰۲ اتفاقات بهتری را برای شهر رقم بزنیم.

شبانی با اشاره به گلایه شهروندان از وضعیت فاز دوم و سوم بهارستان، تاکید کرد: برای پذیرش فاز دوم و سوم شهر به منظور انجام اقدامات شهری و بهبود وضعیت معابر شهر آمادگی داریم و در تلاشیم به نقطه نظرات مشترکی با شرکت عمران شهر بهارستان برسیم.

کد خبر 651090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.