۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ شامل پکن چین، توکیو ژاپن، نیویورک آمریکا، برن سوئیس و هنگ‌کنگ چین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گران‌ترین شهرهای جهان، مکان‌هایی هستند که هزینه‌های زندگی مانند قیمت مسکن، لوازم خانگی، حمل‌ونقل، غذا، لباس و سایر خدمات در آن‌ها زیاد است. در این شهرها به دلیل افزایش تورم، قدرت خرید افراد کاهش یافته و زندگی کردن در آن‌ها سخت است. در ادامه شما را با گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا می‌کنیم:

پکن، چین

پایتخت و دومین شهر پرجمعیت چین، بیش از ۲۱ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد. بر اساس شاخص شرکت مرسر (Mercer) که یکی از بزرگ‌ترین بنیادهای مشاوره منابع انسانی در جهان محسوب می‌شود، پکن، دهمین شهر گران‌قیمت جهان در سال ۲۰۲۳ است. همچنین هفت اثر میراث جهانی یونسکو که همه جزو مکان‌های توریستی محبوب به شمار می‌روند، در پکن قرار دارد و این شهر، بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی چین را که در فهرست فورچون گلوبال (Fortune Global) قرار دارند، در خود جای می‌دهد. پکن با جمعیت ۲۱.۳۳ میلیون نفر، پایتخت میلیاردرهای جهان است.

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

توکیو، ژاپن

بر اساس شاخص مرسر، توکیو به عنوان نهمین شهر گران جهان در سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. پایتخت ژاپن با جمعیت بیش از ۳۷.۲۷ میلیون نفر، مرکز اقتصادی این کشور است. همچنین به دلیل حجم عظیمی از فعالیت‌های مالی که در توکیو انجام می‌شود، از آن به عنوان شهری که هرگز نمی‌خوابد، یاد می‌شود.

سنگاپور

سنگاپور یک شهر جزیره‌ای مستقل در دریای جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود که توسط Mercer Cost of Living، رتبه هشتم گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این شهر با جمعیت ۵.۴۵ میلیون نفر، یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و اقتصاد آن به تولید محصولات، خدمات مالی و گردشگری بستگی دارد. همچنین از لحاظ تراکم جمعیت، سنگاپور، دومین جایگاه را در جهان از آن خود کرده است. از آنجا که این شهر دارای جمعیت چندفرهنگی است، چهار زبان رسمی انگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل را در خود جای می‌دهد.

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

نیویورک، آمریکا

نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا و هفتمین شهر گران دنیا محسوب می‌شود. همچنین این شهر یک مرکز فرهنگی، تجاری، سرگرمی و رسانه‌ای جهانی است که تأثیر قابل‌توجهی بر مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی، تحقیقات، فناوری، آموزش، گردشگری، آشپزی، هنر، مد و ورزش جهان دارد. این شهر با جمعیت ۱۸.۹ میلیون نفر، یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

برن، سوئیس

پایتخت سوئیس در سال ۲۰۲۳، عنوان پنجمین شهر گران جهان را از آن خود کرد. همچنین برن با جمعیت حدود ۴۴۱ هزار نفر تا سال ۲۰۲۳، پنجمین شهر پرجمعیت سوئیس نیز محسوب می‌شود. ساختار مرکزی شهر تا حد زیادی به سبک قرون وسطایی است و توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی فرهنگی به رسمیت شناخته شده است. شاید مشهورترین منظره این شهر ، یک برج ساعت قرون وسطایی به نام "Zytglogge" باشد که نماد شهر و یکی از دیدنی‌های جذاب آن به شمار می‌رود.

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

ژنو، سوئیس

ژنو، پس از زوریخ، دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس محسوب می‌شود. این شهر با جمعیت حدود ۶۲۰ هزار نفر، میزبان سازمان‌های بین‌المللی در جهان است. در سال ۲۰۱۹، ژنو به همراه زوریخ و بازل، در بین ۱۰ شهر قابل زندگی دنیا از نگاه شرکت مرسر قرار گرفت. همچنین ژنو به عنوان فشرده‌ترین کلان‌شهر جهان و پایتخت صلح دنیا شناخته می‌شود. این شهر در رتبه سوم گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ قرار داد.

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

هنگ‌کنگ، چین

هنگ‌کنگ، نام یک شهر و منطقه اداری واقع در شرق دلتای رودخانه مروارید در جنوب چین است. بر اساس گزارش مرسر، هنگ‌کنگ در سال ۲۰۲۳، عنوان گران‌ترین شهر جهان برای زندگی و کار را به خود اختصاص داده است. این شهر با جمعیت بیش از ۷.۵ میلیون نفر از ملیت‌های مختلف، به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین نقاط جهان شناخته می‌شود. همچنین هنگ‌کنگ، پنجمین میلیاردر دنیا و یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای جهان است که گران‌ترین خانه‌ها را در خود جای می‌دهد.

این شهر توسعه‌یافته، رتبه چهارم را در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل به خود اختصاص داده است و بیشترین تعداد آسمان‌خراش‌ها را در بین شهرهای جهان دارد، بنابراین شکی نیست که ساکنان شهر هنگ‌کنگ، بیشترین میزان امید به زندگی را بین شهرهای جهان از آن خود کنند.

گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

کد خبر 651036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.