«آتش و گلستان» پشتوانه فیلم سینمایی «چریک»

کارگردان مستند «آتش و گلستان» با تاکید بر اینکه فیلم مستند، حقیقت سینماست و باید برای دوام آن تلاش کرد، گفت: این مستند، پشتوانه‌ ساخت فیلم سینمایی «چریک» می‌شود که روایت‌گر پهلوانی و زندگی شهید ابراهیم هادی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علی رویین‌تن درباره مستند «آتش و گلستان» اظهار کرد: فیلم مستند باید با استناد به واقعیت، فضایی حقیقی بسازد و به لنز دوربین نور حقیقت بتاباند. مستند «آتش و گلستان» یک مستند داستانی است که هفت محقق در آن تلاش می‌کنند راجع به شهید ابراهیم هادی حقایقی را که دریافت و برداشت کرده‌اند، به کارگردانی که قصد نوشتن فیلم‌نامه‌ای براساس زندگی این شهید را دارد، ارائه کنند.

درواقع این فیلم قرار است پشتوانه‌ای برای ساخت فیلم سینمایی «چریک» باشد که روایت‌گر پهلوانی و زندگی این شهید است.

به اکران فیلم «آتش و گلستان» امید دارم

رویین‌تن درباره شرایط ساخت فیلم مستند طی سال‌های اخیر گفت: این روزها به سختی می‌توان استناد کرد و شرایط ساخت فیلم مستند باید استنادی باشد؛ در جامعه‌ای که آدم‌ها سکوت اختیار کرده‌اند و بر سر حرف خود نمی‌مانند، ساخت فیلم مستند بسیار سخت است اما فیلم مستند حقیقت سینماست و باید برای دوام آن تلاش کرد.

وی درباره اکران این مستند گفت: به اکران فیلم «آتش و گلستان» بسیار امید دارم. این فیلم قطعاً تماشاگران و مخاطبان خاص خود را خواهد داشت.

آتش و گلستان تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و در مرحله تصویربرداری است. علی رویین‌تن، پیش‌تر فیلم‌های سینمایی «زمهریر» و «دل‌شکسته» را کارگردانی کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 650997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.