پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در مبارزه با ترافیک، طرح «شب بخیر» برای خانواده‌های بی‌خانمان انگلیسی، مقابله با داربست‌ها در پیاده‌روهای نیویورک، افزایش شارژرهای خودروهای برقی در شهر بریتانیایی و تصویب پروژه اتوبوس‌های تندرو تمام الکتریکی در نیواورلئان، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در مبارزه با ترافیک

شورای شهر «هال» ضمن انعقاد قراردادی با یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری هوش مصنوعی به‌منظور توسعه سیستم‌هایی با هدف بهبود جریان ترافیک در هال و اطراف آن، اعلام کرد که انتظار می‌رود فناوری هوش مصنوعی مسائل پیچیده کنترل ترافیک را حل کند و تا ۲۰ درصد از معضل ترافیک هال را بهبود ببخشد.

شورا توضیح داد که این فناوری در هال به اطلاعات موجود شورا در مورد ازدحام، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، حرکت اتوبوس‌ها، حوادث و کیفیت هوا دسترسی خواهد داشت تا بینش‌های جدیدی در مورد حرکات ترافیکی در شبکه جاده‌های سراسر شهر ایجاد و استراتژی‌های بلادرنگ جدیدی برای حل مسائل پیچیده کنترل ترافیک معرفی کند.

شورای شهر ادامه داد که این پروژه با هدف رفع مشکلات ترافیکی از جمله کاهش بعضی از نقاط اصلی تراکم شناخته‌شده، بهبود قابلیت اطمینان حرکت اتوبوس‌ها در مسیرهای هدفمند یا از طریق مکان‌های خاص، بهبود مدیریت ترافیک در رویدادهای غیرمنتظره هم‌چون حوادث جاده‌ای یا مناسبت‌های خاص مانند رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ها و در نهایت مدیریت ترافیک برای کاهش آلودگی هوا به‌ویژه در مناطق آلوده شهر پیاده‌سازی خواهد شد.

طرح «شب بخیر» برای خانواده‌های بی‌خانمان انگلیسی

شورای شهر «ولورهمپتون» پروژه جدیدی راه‌اندازی کرده است تا اطمینان حاصل کند هر یک از خانواده‌های شهر، شب جایی برای خوابیدن داشته باشند. این پروژه با عنوان «شب بخیر» در سرتاسر شهر به‌عنوان شیوه‌ای برای مبارزه با شرایطی راه‌اندازی شده است که برخی خانواده‌ها از زمان شروع بحران هزینه زندگی در معرض آن قرار گرفته‌اند.

شورای شهر اعلام کرد که طرح مذکور، ابتکاری برای ارائه خدمات اختصاصی مربوط به فراهم آوردن تخت‌خواب برای خانواده‌هایی است که بیش از سایرین به آن نیاز دارند و برای اجرای آن حدود ۱۵۰۰ بستر خواب طی ۱۲ ماه گذشته فراهم شده است که ۶۰ درصد آن از طریق درخواست به صندوق حمایت از خانوار به کودکان اختصاص دارد.

شورا تصریح کرد که هزینه این بسترهای خواب توسط دولت و از طریق مقامات محلی به‌عنوان کمک‌هزینه زندگی ساکنان شهر پرداخت شده است.

مقابله با داربست‌ها در پیاده‌روهای نیویورک

شورای شهر «نیویورک» در حال بررسی یک بسته قانونی جدید با هدف اصلاح استفاده طولانی‌مدت از داربست‌ها در پیاده‌روهای سراسر شهر است.

اعضای شورای شهر باور دارند که نصب داربست در فضاهای عمومی نظیر پیاده‌روها برای مدت‌زمانی بسیار طولانی، علاوه بر ایجاد مزاحمت برای عبور و مرور کاربران و عابران، زیبایی چهره شهر را به چالش می‌کشد، حال آن‌که داربست نباید یکی از نخستین مواردی باشد که در زمان ذکر نام شهر، مردم آن را به‌خاطر می‌آورند.

اعضای شورای شهر نیویورک ضمن ارائه لایحه جدید «مقابله با حضور طولانی‌مدت داربست‌ها در پیاده‌روهای شهری» به صحن شورا، اظهار کردند زمان آن فرا رسیده است که خیابان‌های شهر پس گرفته شود.

شورای شهر نیویورک اعلام کرد که بررسی این لایحه نیازمند دقت بالا و بررسی‌های بیشتر است، زیرا در اوایل دهه ۸۰ که سقوط قطعاتی از نمای یک ساختمان منجر به فوت یک نفر شد، قانونی مبنی بر الزام بازرسی و مرمت نماهای ساختمانی نیویورک هر پنج سال یک‌بار به تصویب رسید که این اقدام نیازمند نصب داربست به همراه محافظ داربست در پیاده‌رو است.

افزایش شارژرهای خودروهای برقی در شهر بریتانیایی

شورای شهر «لینکلن‌شایر شمالی» در حمایت از طرح زیست‌محیطی آینده سبز خود، به نصب شبکه‌ای از ۳۵ نقطه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در خیابان‌های شهر اقدام کرده که ترکیبی از شارژرهای بولارد و پایه چراغ خیابانی است و با سرعت حداکثر پنج کیلو وات در کمتر از دو ساعت وسیله‌نقلیه برقی را شارژ می‌کند.

شورا خاطرنشان کرد که نقاط نصب این ایستگاه‌های شارژ در جوار مناطق مسکونی برنامه‌ریزی شده است که اکثر ساکنان آن ماشین‌های خود را در خیابان پارک می‌کنند و این امر امکان شارژ راحت خودروهای هیبریدی و الکتریکی آن‌ها را در محل زندگی خود فراهم می‌آورد. شورای شهر همچنین از ساکنان خواست که نقاط شارژ پیشنهادی خود را هرچه سریع‌تر به شورا ارائه دهند.

شورای شهر لینکلن‌شایر شمالی برای نصب و مدیریت این شارژرهای ستون و پایه عمومی از همکاری و راهنمایی‌های یک شرکت اپراتور نقاط شارژ الکتریکی برخوردار است که به‌طور کامل تحت مالکیت گروه جهانی شرکت‌های انرژی و پتروشیمی «شل» قرار دارد.

تصویب پروژه اتوبوس‌های تندرو تمام الکتریکی در نیواورلئان

شورای شهر «نیواورلئان» به تصویب پروژه سیستم اتوبوس تندرو (بی‌آرتی) تمام الکتریکی در شهر پرداخت تا علاوه بر کاهش بالقوه ۳۰ دقیقه‌ای زمان رفت‌وآمد حمل‌ونقل عمومی، عدالت حمل‌ونقل و ایجاد برابری در دسترسی به آن را بهبود ببخشد و از ازدحام ترافیک رهایی یابد.

شورا توضیح داد که بی‌آرتی این ظرفیت را دارد که زمان رفت‌وآمد حمل‌ونقل عمومی را از ۹۰ دقیقه به ۶۰ دقیقه کاهش دهد و استفاده از آن به‌منظور بهبود عدالت و برابری در زمینه حمل‌ونقل، رهایی از تراکم ترافیک و دردسر یافتن جای پارک، بهبود و رشد محله‌ها، رشد اقتصادی و افزایش رقابت نیواورلئان با سایر شهرهای بزرگ ایالات‌متحده در زمینه حمل‌ونقل عمومی انجام گرفته است که در حال حاضر در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

شورای شهر نیواورلئان تأکید کرد که تصویب این طرح طی یک فرآیند توسعه و تعامل قوی در بیش از ۶۷ جلسه منحصربه‌فرد و دریافت هزاران پاسخ نظرسنجی انجام گرفته است تا بهترین طراحی اولیه برای مسیر تردد این اتوبوس‌ها فراهم شود. علاوه بر این در جلسات شورا مطرح شده است که اجازه برای ایجاد مسیر جدید اتوبوس‌های تندرو تمام الکتریکی صادر شده است.

کد خبر 650995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.