ضرورت توجه به رشد تولیدات فرهنگی در سال جدید

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جرقویه گفت: امروز در مقوله فرهنگ و فعالیت‌های مرتبط با این بخش تاثیرگذار، گرفتار تورم هستیم و تولیدات موثر ما در بخش فرهنگی ناچیز و اندک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول محمودی‌مفیدی امروز _چهارشنبه نهم فروردین‌ماه_ در جلسه تکریم و معارفه مدیران سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب، شعار سال را «مهار تورم و رشد تولید» انتخاب کرده‌اند، این موضوع نباید اذهان و افکار عمومی را تنها به سمت مسائل اقتصادی، معیشتی یا صنعتی سوق بدهد.

وی تصریح کرد: امروز در مقوله فرهنگ هم گرفتار تورم هستیم و تولیدات ما در امر فرهنگی ناچیز و اندک است.

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی جرقویه اظهار کرد: این شهرستان باید الگویی برای استان و حتی کشور در زمینه افزایش تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی و دینی شود.

وی با اشاره به اینکه این مهم، عزمی جدی و جمعی را می‌طلبد، تصریح کرد: ماه رمضان بهار قرآن و از بهترین فرصت‌ها برای فعالیت‌های مؤثر دینی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام محمودی‌مفیدی از همه فعالان، کانون‌های فرهنگی و افرادی که دغدغه مسائل این حوزه‌ها را دارند، خواست تا مدام مطالبه‌گری کنند و مسائل و مشکلاتشان را یادآور شوند. این افراد منتظر نمانند که ما به‌دنبالشان بیاییم، بلکه خودشان و گروه‌های مردمی، فرهنگی و دینی از ما بخواهند و مطالبه کنند تا تلاشمان در این مسیر مضاعف شود.

وی ادامه داد: تقویت کانون‌های فرهنگی برای جوانان در دو بخش مسائل اسلامی، امور فرهنگی و ارزشی، همچنین تقویت حوزه‌های محتواسازی برای جوانان و نوجوانان از مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره در دوره جدید کاری است.

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جرقویه گفت: حلقه‌های صالحین یک نمونه خوب در بخش فرهنگی است که با کمترین امکانات، می‌توانند محتواهای باکیفیت و غنی تولید کنند، بنابراین این شور و استعدادهایی که در بین قشر جوان و نوجوان بروز و ظهور دارد را باید دریافت و تقویت کرد.

اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در آینده

وی با تاکید بر اینکه اگر در عرصه فرهنگی سرمایه‌گذاری نشود آسیب خواهیم دید، افزود: مسائل فرهنگی نوعی سرمایه‌گذاری بر افکار عمومی به ویژه جوانان است که ثمرات آن در نسل‌های آینده مشخص خواهد شد و نمود خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمودی‌مفیدی، یکی از دغدغه‌های امروز برخی خانواده‌ها را تفریحات ناسالم شماری از نوجوانان برشمرد و اظهار کرد: اگر این افراد به سمت کانون‌های ورزشی، فرهنگی و مساجد جذب شوند و امکاناتی هر چند مختصر در اختیار داشته باشند، دیگر به سمت تفریحات ناسالم و نامتناسب نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: طبیعی است که اگر ما در این عرصه تلاش و برنامه‌ریزی نکنیم، دیگران وارد میدان می‌شوند و جوانان و نوجوانان را به هر سمتی که بخواهند سوق می‌دهند و حتی منحرف می‌کنند.

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جرقویه، افزود: انقلاب ما از همان زمانی که امام راحل عظیم‌الشان فرمودند، صادر شد و جهاد تبیینی که امروز رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، برای تثبیت افکار افرادی است که در داخل کشور حرف‌هایی ناپخته می‌زنند و آگاهی دقیق و کاملی از جریانات ندارند.

وی اظهار کرد: نباید از طرح شبهات ترسید بلکه باید سطح دانش و علم را بالاتر برد. باید با هم‌فکری و هم‌اندیشی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و معنوی با همه توان تلاش کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول محمودی‌مفیدی در این نشست به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی جرقویه، معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیل کوهگرد، سرپرست سابق این اداره قدردانی شد.

کد خبر 650969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.