پرداخت ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان از پرداخت ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات جهت اشتغال مددجویان و راه‌اندازی و یا رونق کسب کار خبر داد.

محسن حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از خدمات ماندگار کمیته امداد امام خمینی که هر ساله به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط پرداخت می‌شود تسهیلات اشتغال جهت رونق یا راه اندازی کسب و کار است.

وی افزود: تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان در سال گذشته برای ۶۳۵ نفر ۵۱ میلیارد تومان بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان با اشاره به اینکه سهم قابل توجهی از اشتغال کشور بر عهده کمیته امداد است، تصریح کرد: در همین راستا کمیته امداد کاشان در سال گذشته تعداد ۶۳۵ فقره وام اشتغال به مبلغ بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان را جهت راه اندازی و رونق کسب و کارها در زمینه‌های صنایع دستی، خرید تراکتور و خودرو کار، کشاورزی، دامپروری، پنل خورشیدی، قالی بافی، خیاطی، خدماتی، تولیدی، صنعتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط پرداخت کرده است.

وی افزود: مبلغ وام اشتغال در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بود که بعضی از رسته‌های شغلی مانند پرورش آبزیان، خرید تراکتور، طرح‌های دانش بنیان، دامداری نیمه صنعتی، صنایع چوب و فلز و … می‌توانستند تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات قرض الحسنه بهره مند گردند.

حمیدی اضافه کرد: در سال گذشته متقاضیان دریافت وام اشتغال (غیر مددجو) با داشتن شرایطی از جمله سرپرست خانواده، نبود بیمه اجباری یا عدم بازنشستگی، دهک درآمدی یک تا پنج و ارائه جواز شغلی معتبر می‌توانستند نسبت به ارائه درخواست وام اقدام نمایند تا سایر مراحل آن و تأیید ناظر طرح انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم رونق اشتغال کشور و حمایت از کسب و کار اقشار ضعیف جامعه انشاالله در سال جاری نیز پس از ابلاغ بودجه و دستورالعمل‌های مربوطه، طبق سنوات گذشته روند پرداخت وام اشتغال ادامه خواهد داشت که به محض ابلاغ اعتبار شهرستانی به اطلاع عموم همشهریان عزیز خواهد رسید.

کد خبر 650891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.