ایران ۲ _ کنیا ۱ / ثبت نخستین برد قلعه‌نویی با تیم ملی در آزادی به کمک رامین

تیم‌ملی فوتبال ایران با امیر قلعه‌نویی دومین بازی تدارکاتی خود را با پیروزی دو بر یک مقابل کنیا به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه بازی‌های فیفادی از ساعت ۲۰:۳۰ امشب _سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ تیم‌های ملی فوتبال ایران و کنیا در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور تماشاگران خانم و آقا دیداری دوستانه مقابل همدیگر برگزار کردند و در پایان شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند با نتیجه دو بر یک از سد کنیا عبور کنند.

بازی تدارکاتی (فیفادی)

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کنیا

ورزشگاه: آزادی - تهران

کوبل‌داوری: زید تامر محمد از عراق (داور وسط)، حسین فلاح مونشید از عراق (کمک‌داور اول)، کرار عبدالکریم مجید الجانبی از عراق (کمک‌داور دوم) و سیدوحید کاظمی از ایران (داور چهارم)

گل‌ها: مایکل اولونگا (دقیقه ۵۰- کنیا)، محمد محبی (دقیقه ۷۵- ایران)، رامین رضائیان (دقیقه ۸۴- ایران)

کارت‌زرد: روزبه چشمی (دقیقه ۵۶- ایران)، پاتریک ماتاسی (دقیقه ۶۵- کنیا)، تدی آکومو (دقیقه ۸۳- کنیا)

ترکیب تیم‌ملی فوتبال ایران:

سیدپیام نیازمند (از دقیقه ۴۶- سیدحسین حسینی)، آرمین سهرابیان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (از دقیقه ۴۶- رامین رضائیان)، احسان حاجی‌صفی (از دقیقه ۶۱- امید نورافکن)، سیدمحمد کریمی (از دقیقه ۴۶- میلاد سرلک)، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (از دقیقه ۴۶- مهدی ترابی)، محمد محبی و شهریار مغانلو

ایران ۲ _ کنیا ۱ / ثبت نخستین برد قلعه‌نویی با تیم ملی در آزادی به کمک رامین و گلر کنیا

نیمکت‌نشینان: سیدحسین حسینی، رامین رضائیان، حسین پورحمیدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، مهدی ترابی، وحید امیری، امیرحسین حسین‌زاده، سیدمهدی حسینی، رضا اسدی، میلاد سرلک، محمدحسین اسلامی، میلاد زکی‌پور، عارف آغاسی و رضا شکاری.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم‌ملی فوتبال کنیا:

پاتریک ماتاسی، آموس نوندی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، تدی آکومو، ریچارد اودادا، ویکتور اومونه (از دقیقه ۷۲- دنیل ساکاری)، دوکه آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا.

ایران ۲ _ کنیا ۱ / ثبت نخستین برد قلعه‌نویی با تیم ملی در آزادی به کمک رامین و گلر کنیا

نیمکت‌نشینان: عبود عمر، آلفا اونیانگو، کنت موگونا، عبدالله حسن، ویلکیمس اوچنگ، دیوید اوچنگ، الویس روپیا، دنیل آنیمبه، آلفرد اسکروین، یان اوتینو، بایرن اودهیامب، دنیل ساکاری و جان‌استون اوموروا.

سرمربی: انگین فیرات

شرح بازی و گل‌ها:

با گذشت ۱۰ دقیقه از بازی دو تیم موفق به خلق موقعیت خاصی بر روی دروازه هم نشدند و بازی با تساوی بدون‌گل میان ایران و کنیا دنبال شد؛ در ادامه ایران فرصت‌های نصفه‌ونیمه گلزنی ایجاد کرد و کنیایی‌ها نیز بازی نسبتاً متعادلی را از خود به‌نمایش گذاشتند. در نهایت نیمه‌اول بازی دوستانه ایران و کنیا بدون اینکه گلی داشته باشد با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت.

در نیمه‌دوم فقط پنج دقیقه نیاز بود تا گل اول بازی به‌ثمر برسد اما برخلاف پیش‌بینی‌ها و در کمال تعجب این تیم‌ملی کنیا بود که توانست به‌وسیله مایکل اولونگا دروازه ایران را باز کند. مایکل اولونگا روی یک ضدحمله و اشتباه مدافعان ایران بود که وارد محوطه‌جریمه شد و پس از فریب دادن آخرین مدافع با پای‌چپ توپ را به‌سمت راست دروازه پیام نیازمند فرستاد و بدین ترتیب کنیایی‌ها از شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش افتادند.

پس از گلزنی تیم‌ملی کنیا، امیر قلعه‌نویی دست به تغییر زد و چند بازیکن تازه‌نفس به زمین فرستاد تا از شکست خانگی مقابل کنیا جلوگیری کند؛ سرانجام حمله‌ها و فشارهای بازیکنان تیم‌ملی ایران جواب داد و دقیقه ۷۵ ارسال رامین رضائیان از روی یک‌ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه کنیا با ضربه‌سر محمد محبی وارد منجر به گل تساوی‌بخش ایران شد.

در ادامه دقیقه ۸۴ تیم‌ملی فوتبال ایران باز هم پشت محوطه‌جریمه کنیا صاحب یک ضربه‌ایستگاهی شد و امید نورافکن با فریب دادن چند دیواردفاعی پیش‌رویش با پاس زمینی رامین رضائیان را درون محوطه‌جریمه کنیا صاحب توپ کرد و دفاع‌راست تیم‌ملی نیز با فریب‌دادن گلر حریف توپ را مستقیم به‌سمت دروازه کنیا شلیک کرد و پس از واکنش ناقص ماتاسی ایران به گل دوم رسید و با یک‌کامبک از کنیا پیش افتاد.

نکات‌ویژه:

نسبت به دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل روسیه، از بازی امشب استقبال چندانی نشده بود؛ البته هواداران خانم نیز مانند بازی قبلی مجوز حضور بر روی سکوهای ورزشگاه آزادی را داشتند و به حمایت از تیم‌ملی کشورمان پرداختند.

ایران ۲ _ کنیا ۱ / ثبت نخستین برد قلعه‌نویی با تیم ملی در آزادی به کمک رامین و گلر کنیا

بلیت بازی ایران و کنیا مانند دیدار قبلی ۲۵ هزار تومان بود اما با این‌وجود کمتر از ۱۵ هزار تماشاگر خانم و آقا به ورزشگاه آزادی آمده بودند که تقریباً ۱۰۰ نفر تماشاگران کنیا بودند؛ ضمن اینکه برخلاف بازی مقابل روسیه میهمانان خارجی بسیار کمی در جایگاه ویژه این دیدار را نظاره می‌کردند.

ایران ۲ _ کنیا ۱ / ثبت نخستین برد قلعه‌نویی با تیم ملی در آزادی به کمک رامین و گلر کنیا

علیرضا بیرانوند، علی قلی‌زاده و شجاع خلیل‌زاده، احمد نورالله‌ی و محمدامین حزباوی پنج بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان بودند که از سوی امیر قلعه‌نویی در لیست بازی امشب برابر کنیا قرار نگرفتند.

تیم ملی فوتبال کنیا که بیشتر از یک‌سال بود هیچ بازی‌ای انجام نداده بود، برای اولین‌بار پس از پانزدهم ماه‌نوامبر سال ۲۰۲۱ که در چارچوب مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی قطر برابر روآندا قرار گرفت و به پیروزی دو بر یک رسید در زمین مقابل حریفی ایستاد.

کد خبر 650872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.