تفاوت عجیب میان بازی‌های دوستانه ایران و رقبای آسیایی!/ ایران بدترین حریفان را انتخاب کرد؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی امروز دومین بازی دوستانه خود را مقابل کنیا برگزار می‌کند که دیگر تیم‌های آسیایی در برابر حریفان قدرتمند و معتبری به‌میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی‌های ملی یا همان فیفادی از هفته گذشته آغاز شده است و به‌دنبال آن بازی‌های دوستانه از یک‌سو و رقابت‌های مقدماتی اروپا و آفریقا از سویی دیگر درحال برگزاری هستند؛ در آسیا و همچنین آمریکای‌جنوبی که فعلاً خبری از تورنمنت‌ها نیست باعث شده تیم‌های ملی این قاره با انجام بازی‌های دوستانه سعی در حفظ آمادگی‌شان داشته باشند و پس از جام‌جهانی عیار خود را بسنجند.

بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲، در قاره آسیا از بین رقبای همیشگی، قرارداد گراهام پاتر با تیم ملی استرالیا و همچنین قرارداد هاجیمه موریاسو با تیم ملی ژاپن تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد، یورگن کلینزمن هدایت تیم ملی کره‌جنوبی را برعهده گرفت و کارلوس کی‌روش بر روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی قطر نشست و تیم ملی ایران نیز امیر قلعه‌نویی را سرمربی جدید خود معرفی کرد. ضمن اینکه تکلیف عربستان با سرمربی خود یعنی هروه رنار هنوز مشخص نیست.

همه این تیم‌ها که مدعی قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هستند نخستین اردوی خود را برگزار کردند و رقبایی را برای انجام بازی‌های تدارکاتی برگزیدند. از بین آن‌ها، تیم ملی فوتبال ایران با روسیه بازی کرد و امشب باید به‌مصاف کنیا برود. نکته مهم اینجاست روسیه یک‌سال هیچ بازی‌ای انجام نداده بود و کنیا نیز بیشتر از یک‌سال می‌شد که هیچ اردویی نیز نداشت؛ به عبارت دیگر هر دوی آن‌ها ناآماده‌ترین تیم‌های ملی جهان در برهه زمانی فعلی به‌شمار می‌رفتند.

اما از سوی دیگر، استرالیا در بازی نخست خود به‌مصاف اکوادور رفت؛ ژاپن با اروگوئه و کره‌جنوبی با کلمبیا دیدار کردند. حتی ازبکستان برابر بولیوی قرار گرفت و عربستان با وضعیت نابسامان نیمکت سرمربی‌گری‌اش با ونزوئلا جدال تدارکاتی به‌انجام رساند. بامداد امروز نیز استرالیایی‌ها در دومین بازی خود برابر اکوادور به‌میدان رفتند، کره‌جنوبی برابر اروگوئه صف‌آرایی کرد و ژاپن نیز مقابل کلمبیا قرار گرفت. امشب نیز عربستان با بولیوی و ازبکستان با ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

مقایسه رقبای تدارکاتی ایران با حریفان دیگر تیم‌های نام‌دار آسیایی در فیفادی فعلی همه‌چیز را مشخص می‌کند؛ روسیه در رده ۴۴ دنیاست و کنیا ۱۰۱؛ هیچ‌کدام نیز طی دو سال اخیر در هیچ تورنمنتی حضور نداشته‌اند. اما ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، عربستان و حتی ازبکستان با تیم‌هایی بازی کرده‌اند که ۸۰ درصدشان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ حاضر بودند و در میان تیم‌های برتر قاره آمریکای‌جنوبی جزو نام‌دارترین‌ها تیم‌های ملی هستند.

درحالی‌که فیفادی ماه‌مارس در حال اتمام است و تا چند ماه دیگر خبری از بازی‌های ملی نخواهد بود اما همچنان انتخاب‌های فدراسیون فوتبال برای دیدار دوستانه با چنین رقبایی علامت‌سوال بزرگی در اذهان اهالی فوتبال ایجاد می‌کند و بهتر است به‌جای توجیه‌کردن این اتفاقات، از حالا برنامه‌ریزی مناسب و درستی انجام دهند تا تیم ملی فوتبال کشورمان که می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا پس از سال‌ها مقام بیاورد در فیفادی‌های آینده با حریفان نام‌دار و مطرحی بازی کند و عیار واقعی کادرفنی امیر قلعه‌نویی و شاگردان وی مشخص شود.

کد خبر 650854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.