اعلام آخرین جایگاه سابریست‌های دنیا از سوی فدراسیون جهانی

فدراسیون جهانی شمشیربازی آخرین جایگاه سابریست‌ها در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد و نمایندگان ایران نسبت به رده قبلی‌شان با سقوط چند پله‌ای مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون جهانی شمشیربازی بعد از اتمام رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳ مجارستان رنکینگ جدید سابریست‌ها را اعلام کرد و به‌غیر از محمد رهبری، سایر شمشیربازان ایران تنزل جایگاه داشتند؛ در بخش انفرادی، علی پاکدامن به رده ۱۸ جهان سقوط کرد و بدین‌ترتیب از مسابقات و تورنمنت‌های آینده باید همانند دیگر شمشیربازان ایران از مرحله گروهی با حریفان به رقابت بپردازد و برای رسیدن به جدول اصلی تلاش کند.

علی پاکدامن پیش از این به‌دلیل اینکه در میان ۱۶ بازیکن اول رنکینگ جهانی بود، مستقیماً در جدول اصلی مسابقات با سایر حریفان خود به رقابت می‌پرداخت. همچنین در بخش تیمی هم ایران توانست جایگاه هفتم رنکینگ جهانی را حفظ کند اما فاصله امتیازی ژاپن با ایران دو امتیاز شد و حالا ژاپن در کمین تیم ایران است که جایگاه هفتم را از ایران بگیرد و برای خود به‌دست بیاورد.

گفتنی است تیم‌ملی شمشیربازی ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید جزو هشت تیم برتر و بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی در رنکینگ جهانی باشد. رنکینگ جدید شمشیربازان کشورمان در بین سایر سابریست‌های جهان به‌شرح زیر است (اعداد داخل پرانتز رنکینگ قبلی بازیکنان است)؛

۱۸. علی پاکدامن (۱۶)
۴۶. محمد رهبری (۴۷)
۵۲. محمد فتوحی (۵۰)
۷۰. نیما زاهدی (۶۷)
۷۱. فرزاد باهر (۶۹)

رنکینگ تیمی:

۱. کره‌جنوبی با ۴۴۸ امتیاز
۲. مجارستان با ۳۷۶ امتیاز
۳. ایتالیا با ۲۶۸ امتیاز
۴. آلمان با ۲۵۵ امتیاز
۵. آمریکا با ۲۳۸ امتیاز
۶. فرانسه با ۲۲۳ امتیاز
۷. ایران با ۲۱۰ امتیاز
۸. ژاپن با ۲۰۸ امتیاز

کد خبر 650848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.