کاهش ۴۳ درصدی تصادفات درون‌شهری در اصفهان

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۳ درصدی تصادفات در راه‌های درون‌شهری از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز علی‌رغم افزایش حجم ورودی خودروها به شهرهای استان نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۱ تا یکشنبه _هفتم فروردین‌ماه_ امسال ۱۱۱۹ فقره تصادف رانندگی در راه‌های درون‌شهری استان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در همین مدت چهار فقره تصادف فوتی با چهار جان‌باخته رخ داد که سه مورد آن در شهر اصفهان و یک مورد نیز در شهرستان اردستان بود و این میزان تصادفات فوتی و جان‌باخته ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع ۳۹۸ فقره تصادف جرحی با ۴۶۲ مجروح و ۷۹۲ فقره تصادف خسارتی در مدت مذکور، تصریح کرد: به ترتیب، تصادفات جرحی ۲۰ درصد و تعداد مجروحان حوادث رانندگی ۱۴ درصد افزایش داشته است، اما در تصادفات خسارتی شاهد کاهش ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی بیشترین علت وقوع تصادفات را نداشتن توجه به جلو اعلام کرد و گفت: بیشترین ساعات وقوع تصادفات در راه‌های درون‌شهری استان، صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ بوده است.

محمدی با بیان اینکه بیشترین حوادث رانندگی در شهر اصفهان رخ داده است، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات به دست آمده توسط کارشناسان پلیس راهور استان، بیشترین محدوده وقوع تصادفات، هسته مرکزی شهر اصفهان بود که این روزها حجم تردد نیز در این محدود با افزایش چند برابری همراه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر اماکن گردشگری و تاریخی شهر اصفهان در محدوده هسته مرکزی این شهر قرار گرفته است، به همین جهت هر ساله شاهد حجم سنگین تردد خودروهای شهروندان و مسافران نوروزی در این محدوده هستیم.

رییس پلیس راهور استان اصفهان به تمهیدات ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای جابه‌جایی مسافران نوروزی و انتقال آنها به مکان‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم برای بازدید از اماکن گردشگری به خصوص اماکن گردشگری هسته مرکزی شهر اصفهان از اتوبوس‌های شهری، سرویس‌هایی که به این منظور در نظر گرفته شده و قطار شهری استفاده کنند چراکه این اقدام منجر به صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.

کد خبر 650844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.