توقیف بیش از ۲ هزار خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر برخورد قاطع با تخلفات حاثه‌ساز از توقیف ۲۰۶۳ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در جاده های استان از ابتدای طرح نوروزی خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون، ۲۰۶۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های استان اصفهان متوقف شده است.

وی افزود: از مجموع خودروهای توقیفی ۱۲۴۲ دستگاه خودرو به صورت ساعتی متوقف و ۸۲۶ دستگاه خودرو نیز که دارای دو تخلف همزمان یعنی سرعت و سقت غیرمجاز بودند، به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: محور کاشان _ اصفهان و نطنز به اصفهان بیشترین محورهایی بودند که تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز در آنها ثبت شده است.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال طرح ابتکاری توقف و حرکت در محورهای شرقی استان اصفهان که بیشتر این محورها کویری هستند و رانندگان در آنها دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند، اجرا شد که تأثیر زیادی در کاهش تصادفات و واژگونی خودرو در این محورها داشت.

سرهنگ زارع اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز در محورهای شرقی استان به طور متوسط روزانه ۳۰۰ دستگاه خودرو توسط مأموران پلیس راه متوقف و رانندگان برای استراحت به ایستگاه‌های امنیت و سلامتی هدایت شدند که این اقدام با استقبال خوب رانندگان و همراهان آنان همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از رانندگان هنگامی که خودروی آنها توسط مأموران پلیس متوقف می‌شد، متعجب می‌شدند و اعلام می‌کردند که هیچ‌گونه تخلفی از آنها سر نزده، اما وقتی متوجه می‌شدند که این اقدام برای جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی آنان صورت گرفته است، از مأموران تشکر می‌کردند.

کد خبر 650838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.