تئاتر بدون تفکر موفق نمی‌شود

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت: تئاتر جزو نیازهای اساسی هر جامعه‌ای است که می‌تواند فرهنگ‌سازی کند، همچنین تعلیمی یا پیش‌برنده در جامعه باشد.

به گزارش ایمنا، علیرضا فریدراد اظهار کرد: تئاتر منبر و بلکه فراتر از منبر است، یعنی کاری که با هنر می‌توان کرد، شاید گاهی با ساعت‌ها سخنرانی نتوان انجام داد.

وی درباره اهمیت تئاتر در جامعه، افزود: راه تئاتر، بدون تفکر امکان ندارد؛ هنر بدون تفکر، بدون پشتوانه است؛ اگر جوانان می‌خواهند وارد این راه شوند باید بدانند که مسئولیت مهمی در مقابل مردم دارند.

این هنرمند زنجانی تصریح کرد: عنصر اصلی تئاتر، مردم هستند و اگر کاری کنیم که با خواسته مردم سازگار نباشد و نتوانیم مردم را به صحنه‌های تئاتر بکشیم، امکان ندارد بتوانیم در این راه موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: راز موفقیت در تئاتر در این است که علاقه‌مندان با علم و مطالعه وارد این کار شوند و هیچ کاری را بدون پشتوانه فکری انجام ندهند. حتی اگر قرار است کار طنزی انجام دهیم باید فاخر باشد تا تأثیر بگذارد.

فریدراد اضافه کرد: کسانی که وارد تئاتر می‌شوند با آگاهی، عشق و علاقه کارشان را دنبال کنند و اگر بدون تلاش، پشتکار، علم و تجربه پیگیر نباشند، موفق نیستند و پس از چندین سال پشیمان خواهند شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 650792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.