آماده‌باش آتش‌نشانی رشت تا ۱۵ فروردین

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آماده‌باش کامل آتش‌نشانان این سازمان برای مقابله با حوادث احتمالی تا پانزدهم فروردین خبر داد.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به منظور مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز از بیستم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین‌ماه جاری در آماده‌باش کامل است.

وی افزود: چهارشنبه آخر سال گذشته، آتش‌نشانان رشت به ۵۱ مورد مأموریت اطفای حریق، حادثه و امداد و نجات اعزام شدند که ۳۹ مورد آن مربوط به برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری و سقوط بالن آرزوها روی دو اصله درخت، اماکن تجاری و مسکونی و یک ساختمان اداری، حریق یک مغازه به دلیل قراردادن لاستیک نیمه‌سوز در داخل آن و مابقی حریق ضایعات و علفزار و سایر حوادث بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌ها در لحظات اولیه توسط آتش‌نشانان مهار شد و در پیاده‌راه فرهنگی، یک مورد پرتاب ترقه به سمت افراد، موجب مصدومیت یک زن جوان از ناحیه صورت و اعزام او توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شد.

مؤمنی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، شهر با پیک ترافیک مواجه است، خودروهای اطفای حریق را در پنج نقطه شهر مستقر کردیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه برسند.

وی تاکید کرد: رانندگان به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار در شهر با سرعت مطمئن و مجاز حرکت کنند و راکبان موتورسیکلت نیز برای پیشگیری از آسیب جدی به سر و صورت خود، حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

مؤمنی تصریح کرد: هر ساله در ایام تعطیلات نوروز، شاهد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به دلیل بی‌احتیاطی عوامل انسانی هستیم؛ لذا از مسافران، گردشگران و شهروندان انتظار داریم، از رها کردن ته‌سیگار و روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند و در صورت برپا کردن آتش، در پایان آن را به طور کامل خاموش و از گسترش حریق جلوگیری کنند.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز با جا ماندن افراد پشت در قفل‌شده و حبس در اتاق‌های منازل مسکونی مواجه هستیم و با توجه به اینکه در این ایام آمار سرقت در شهر افزایش می‌یابد، سازمان آتش‌نشانی تنها با حضور پلیس و تأیید هویت ساکنان، اقدام به باز کردن قفل و نجات افراد محبوس می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با ۳۸۰ نیرو و ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی که سه ایستگاه آن در نقطه مرکزی رشت واقع شده است، از طریق سامانه ۱۳۵ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و خدمات‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 650690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.