گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم

با توجه به اخراج کونته، باشگاه تاتنهام اکنون به دنبال بیست‌وپنجمین سرمربی دائمی خود از زمان قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۹۹۱ است، اما باید دید کدام مربی امکان حضور در لندن را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صرف نظر از اینکه تاتنهام در تاریخ هشتم مارس، توسط آث میلان از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، عملکرد بد آنتونیو کونته، صدای مدیران باشگاه را درآورده است.

قرارداد این مربی ایتالیایی با لندنی‌ها در انتهای فصل به پایان می‌رسید، اما دست سرنوشت کاری کرد تا آنتونیو خیلی زودتر با تاتنهام و هوادارانش خداحافظی کند. پس از تساوی سه بر سه مقابل ساوتهمپتون در تاریخ هجدهم مارس، این مرد ایتالیایی با اقدامی عجیب، علیه دنیل لوی، رئیس باشگاه و بازیکنان تیمش موضع گرفت تا به نوعی جریان اخراجش را تسریع ببخشد. تاتنهام کونته را اخراج کرد و دستیار او کریستین استلینی تا پایان فصل هدایت سفیدپوشان را برعهده خواهد گرفت.

سوال اینجا است که سران تاتنهام برای سپردن هدایت تیمشان به صورت دائم، در تابستان به چه مربی‌ای مراجعه خواهند کرد. باید دید کدام سرمربی قادر به تغییر شرایط فعلی در باشگاه تاتنهام است؛ باشگاهی که یکی بهترین‌های لیگ انگلیس به شمار می‌رود و با توجه به منابع و زیرساخت‌های فوق‌العاده، جای پیشرفت زیادی دارد.

رسانه GOAL، تعدادی از مربیانی که احتمال دارد روی نیمکت این تیم بنشینند را مورد بررسی قرار داده است که این تحلیل را در ادامه می‌خوانید:

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

مائوریسیو پوچتینو

اولین نفر در لیست سران تاتنهام، بدون شک، مائوریسیو پوچتینو، مرد آرژانتینی و محبوب طرفداران سفیدپوشان لندنی است. پاری‌سن‌ژرمن پس از تجربه یک ناکامی بزرگ دیگر در لیگ قهرمانان، تابستان گذشته تصمیم به اخراج پوچتینو گرفت و او اکنون با بازگشتی هیجان‌انگیز به شمال لندن نامش مرتبط شده است. این مربی ۵۰ ساله، در طول ۵ سال هدایت تاتنهام، لندنی‌ها را یک‌بار نایب قهرمان لیگ برتر کرد و قبل از اینکه در نوامبر ۲۰۱۹ از سمتش اخراج شود، آن‌ها را به فینال جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا رساند. او همچنین در کارنامه مربیگری‌اش، تجربه همکاری با سه بازیکن سوپراستار مانند لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را دارد، همین امر ممکن است دنیل لوی، رئیس این باشگاه را وسوسه کند تا به پووچ فرصتی دوباره برای هدایت تاتنهام بدهد.

تاتنهام پس از جدایی پوچتینو، روزهای چندان خوبی را تجربه نکرده است. این تیم، با ژوزه مورینیو، نونو اسپریتو سانتو و کونته نتوانست به اهداف خود برسد و ثبات لازم را نداشت. بازگشت به خانه می‌تواند خبر بسیار خوبی برای هوادارانی باشد که پوچتینو را عاشقانه دوست دارند.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

یولیان ناگلزمن

توماس توخل تا همین چند هفته پیش به عنوان یک فرد موفق برای تبدیل شدن به سرمربی جدید تاتنهام در نظر گرفته می‌شد، اما زمان زیادی طول نمی‌کشد تا اوضاع به طور چشمگیری در فوتبال تغییر کند. سرمربی آلمانی، این هفته به عنوان سرمربی جدید بایرن‌مونیخ منصوب شد و یولیان ناگلزمن تنها پس از یک‌ونیم فصل هدایت این تیم، برکنار شد. صرف نظر از عملکرد خوب توخل، حضور سرمربی سابق چلسی در آلیانزآره‌نا، و تصمیم برای جدایی از ناگلزمن، آن هم در این مقطع از فصل، یک تصمیم سخت و عجیب بود.

قهرمان فعلی بوندس‌لیگا فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و جام حذفی راه یافته و این به این معنی است که امکان دارد توخل در ماه می، قهرمانی سه‌گانه را جشن بگیرد. ناگلزمن هرچقدر هم بد کار کرده باشد، مستحق احترام است. او حالا با جدایی از مونیخ ممکن است رهسپار لیگ برتر انگلیس شود. گزارش شده است که مربی ۳۵ ساله در رادار تاتنهام قرار گرفته است و شاید برای اثبات شایستگی‌های خود، این پیشنهاد را بپذیرد.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

لوئیز انریکه

پس از اینکه اسپانیا با عملکرد ناامیدکننده در جام جهانی ۲۰۲۲، از دور رقابت‌ها کنار رفت انریکه از کار برکنار شد، مدتی از آن حذف تلخ گذشته و اسطوره بارسلونا دوباره به فکر بازگشت به دنیای مربیگری است. درخشش خیره‌کننده در بارسلونا رزومه لوچو را برجسته کرده است. انریکه، با کاتالان‌ها لیگ اسپانیا را دو بار فتح کرد و لیگ قهرمانان اروپا را نیز به‌دست آورد، او در فاصله سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، شش جام دیگر بالای سر برد. طبق گزارش رسانه اتلتیک، این مربی اسپانیایی در صدر فهرست اهداف مدیریتی فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی تاتنهام قرار دارد. انریکه مربی فوق‌العاده‌ای است، اما اینکه آیا او می‌تواند در لیگ‌برتر موفق شود یا خیر، فقط باید منتظر ماند و نظاره کرد.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

استیو کوپر

گزارش شده است که استیو کوپر سرمربی ناتینگهام فارست نیز یکی از مدعیان جانشینی کونته است. این مربی ۴۳ ساله، مهم‌ترین مهره ناتینگهام فارست در صعود فصل گذشته این تیم به لیگ برتر بود. او تیمش را پس ۲۳ سال به بالاترین سطح فوتبال باشگاهی انگلیس رسانده بود.

کوپر خود را به عنوان یک سرمربی ماهر، به دنیا ثابت کرده است و ممکن است بتواند تاتنهام کمک کند تا از شرایط بد رها شود. با این حال، او در ماه اکتبر، یک قرارداد سه ساله و جدید با تیمش به امضا رسانده است. با توجه به این واقعیت که کوپر روی ایده‌های تاکتیکی‌اش مُصر است و دنیل لوی نیز عاشق دخالت در کار کادر فنی است، این مدیر باید بداند که در صورت دخالت در کار سرمربی، مشکلات جدیدی برای تیمش به وجود خواهد آورد.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

الیور گلاسنر

اولیور گلاسنر از اینتراخت فرانکفورت در راه تبدیل شدن به یکی از مربیان برتر اروپا است. او پس از دو سال موفقیت‌آمیز در وولفسبورگ، سال ۲۰۲۱ به والدشتادیون رفت و در اولین فصل خود، آینتراخت را به قهرمانی غیرقابل تصور در لیگ اروپا رساند. تیم گلاسنر اکنون برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر بوندس‌لیگا تلاش می‌کند و این احتمال داده می‌شود که سیستم به‌روز فوتبالی و پرسینگ هوشمند او، توجه مدیران ارشد تاتنهام را به خود جلب کرده است. تاتنهام، این مربی ۴۸ ساله را به عنوان یک گزینه جذاب زیر نظر دارد، این درحالی است که قرارداد او در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، به این معنی که آنها نیازی به پرداخت غرامت هنگفت برای جذب او ندارند.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

روبرتو دزربی

وقتی گراهام پاتر در ابتدای فصل برایتون را به مقصد چلسی ترک کرد، بیم آن می‌رفت که تمام کارهای خوب او در ورزشگاه آمکس نقش بر آب شود. کسب مقام نهمی توسط برایتون در لیگ برتر طی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را می‌توان بهترین نمایش آنها در تاریخ باشگاه خود نامید. روبرتو دی زربی، سرمربی سابق شاختار دونتسک، مردی بود که برای ادامه موفقیت پاتر، به خدمت گرفته شد.

شایان ذکر است، مرد ایتالیایی توانسته است برایتون را به جایگاه بالاتری هم برساند، آنها اکنون پس از ۲۳ بازی، با سه مسابقه کمتر از تاتنهام رده چهارمی، در رده هشتم لیگ برتر قرار دارند.

عملکرد عالی دی زربی در سواحل جنوبی، مقامات تاتنهام را تحت تأثیر قرار داده است و اگر او به درخشش فعلی خود ادامه دهد، به نظر می‌رسد تابستان امسال به باشگاهی بزرگ‌تر منتقل شود. تاتنهام ممکن است در انتخاب این مربی ۴۳ ساله کمی محتاط باشد، اما باید منتظر ماند و دید سرنوشت او چه می‌شود.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

گراهام پاتر

نفر بعدی در این لیست، پاتر است، که پس از سال‌ها عملکرد درخشان در یک باشگاه کوچک‌تر، حالا آموخته است با پذیرفتن هدایت یک تیم بزرگ‌تر، شرایط همیشه باب میل پیش نمی‌رود. درست مانند کونته، پاتر با وجود عملکرد فاجعه‌بار در چلسی، مورد توجه تیم‌های دیگر قرار گرفته است.

چلسی پس از ورود پاتر به بریج، قراردادی بی‌سابقه و پنج‌ساله را با او منعقد کرد، اما گزارش شده است که اگر این مربی نتواند اوضاع را تغییر دهد، تاد بولی، مالک باشگاه، ممکن است این توافق را برهم بزند. در صورت اخراج او از تاتنهام، وی به عنوان گزینه‌ای برای جذب پاتر مطرح می‌شود، اما طبق گزارش‌ها، مطمئناً با توجه به عملکرد ضعیف او در جمع آبی‌ها، انتخابی نامطلوب برای هواداران تاتنهام خواهد بود.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

توماس فرانک

دزربی تنها مردی نیست که در این فصل لیگ برتر، فراتر از حد انتظار عمل کرده است، توماس فرانک نیز در برنتفورد عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است. زنبورها در اولین فصل خود تحت هدایت فرانک، سیزدهم شدند و علی‌رغم اینکه با بودجه محدود فعالیت می‌کنند، موفق به بهبود جایگاه خود در این فصل شده‌اند. آن‌ها تنها سه امتیاز از برایتون عقب‌تر هستند و در این فصل، منچستریونایتد، لیورپول و منچسترسیتی را شکست داده‌اند، با ترکیب ۴-۳-۳ تهاجمی، فرانک کارهای خیره‌کننده‌ای انجام داده است. فرانک، مانند دی زربی و کوپر یکی از نامزدهای کم‌تجربه برای هدایت کردن تاتنهام است، اما او مطمئناً سبک منحصربه‌فردی دارد و این سبک بازی او می‌تواند به سرعت طرفداران تیم لندنی را راضی کند.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

مکس آلگری

ماسیمیلیانو آلگری مردی است که نیاز کمی به معرفی دارد. مربی ایتالیایی در اولین دوره حضورش برای هدایت یوونتوس، ۱۱ جام از جمله پنج قهرمانی پیاپی در سری آ را به دست آورد همچنین آنها را به دو فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند. آلگری از زمان بازگشت به باشگاه در ماه مه ۲۰۲۱، چندان موفق نبوده است، اما رزومه او گویای همه چیز است، همکاری احتمالی و مجدد با فابیو پاراتیچی ممکن است جذابیت زیادی برای مکس داشته باشد. مدیر فعلی فوتبال تاتنهام در سال‌های اوج آلگری در یوونتوس، سمت مشابهی در تیم ایتالیایی داشت و ظاهراً این زوج هنوز هم تا به امروز رابطه خوبی با یکدیگر دارند. این انتقال می‌تواند به نفع همه طرف‌های مربوطه باشد، زیرا هواداران بیانکونری چند وقتی است که به دلیل روند سینوسی یووه، اعتماد خود به آلگری را از دست داده‌اند.

گزینه‌های احتمالی تاتنهام برای هدایت این تیم!

کریستین استلینی

راحت‌ترین گزینه برای انتصاب دائمی در تاتنهام، در حال‌حاضر استلینی است که دو بار در اوایل فصل، به علت عمل جراحی کونته برای برداشتن کیسه صفرا خود، جانشین این مربی ایتالیایی شده بود. در صورتی که این مربی ۴۸ ساله، در پایان فصل رتبه چهارم لیگ را برای تاتنهام به دست آورد، می‌تواند به عنوان محبوب‌ترین گزینه برای هدایت تاتنهام، به کارش در لندن ادامه دهد. استلینی به خوبی تیم را می‌شناسد و طبق گزارش‌ها، در رختکن نیز بازیکنان برای او احترام خاصی قائل هستند. برای بازگرداندن پووچ، یا انتصاب هر یک از نامزدهای دیگر، تاتنهام باید هزینه‌های زیادی را صرف کند، کاری که به نظر می‌رسد لندنی‌ها، در این مقطع از فصل‌، حاضر به انجام آن نیستند. استلینی می‌تواند برنامه ثابتی را برای بازسازی مجدد باشگاه آماده کند و شاید با سه یا چهار خرید تابستانی، خود را به عنوان مرد مناسبی برای پیشبرد اهداف تاتنهام، ثابت کند.

کد خبر 650624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.