۱۵ هزار گردشگر از امامزادگان شاخص لنجان بازدید کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: معرفی جاذبه‌های زیارتی این شهرستان خوشنام که در نزدیکی مرکز استان اصفهان نیز قرار دارد می‌تواند مدت ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی را افزایش دهد.

حمیدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان لنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور همواره شاهد تردد بسیار بالای مسافران بوده و به همین علت هر ساله در تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران فراوانی از این شهرستان گذر می‌کنند، از این رو معرفی جاذبه‌های زیارتی این شهرستان خوشنام که در نزدیکی مرکز استان اصفهان نیز قرار دارد، می‌تواند مدت ماندگاری و حتی اقامت مسافران نوروزی را افزایش دهد.

وی افزود: شهرستان لنجان در کنار بناهای تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی و گردشگری خود، دارای بقاع متبرکه و امامزادگان شاخصی است که همواره در ایام مختلف سال، به خصوص ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده سید بهاالدین (شاه خراسان)، امامزاده سیّدابراهیم ابن سیّد بهاالدین محمد ابن الامام موسی ابن جعفر (ع)، امامزاده سید احمد (ع) و امامزاده بابا سبز (ع) از جمله امامزادگانی هستند که شهرستان لنجان افتخار میزبانی از آنان را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر باغبادران، ادامه داد: بقعه متبرک امامزاده شاه خراسان در شمال روستای هاردنگ در بخش باغبهادران و در دامنه کوه اوسین واقع شده است و به دلیل محوطه کوهستانی، جاری بودن آب چشمه و وجود باغات روستا به نوعی پارک طبیعی محسوب می‌شود و در ایام نوروزی و تابستان مکان مناسبی برای زیارت و حضور گردشگران به‌شمار می‌آید.

ابراهیمی اضافه کرد: مرقد مطهر امامزاده سید احمد (ع) نیز در محله بابا شیخ علی شهر زاینده رود واقع شده که اطراف آن را رودخانه زاینده رود، درختان کهنسال و کشتزارهای برنج احاطه کرده‌اند و با ایوانی زیبا، زیارتگاه اهل دل و علاقمندان اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به لزوم تقویت گردشگری مذهبی در شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی یکی از بخش‌های صنعت گردشگری بوده و نباید این نکته کلیدی را به دست فراموشی سپرد که وجود بقاع متبرکه تأثیرات فراوانی در عمران و آبادانی آن مناطق داشته‌اند‎‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان مذهب را یکی از انگیزه‌های مهم سفر در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وجود بقاع متبرکه سبب شده در حاشیه این اماکن فضاهای معنوی و فرهنگی، فضاهای شاد و مفرحی نیز برای شهروندان و گردشگران فراهم شود و با توجه به روحیه معنوی زائران و فرهنگ دینی و مذهبی کشور، قطعاً تقویت گردشگری مذهبی در شهرستان لنجان می‌تواند در جذب گردشگران نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی گفت: در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان اماکن مذهبی فراوانی همچون مسجد صباحی، مسجد جامع زرین شهر و مسجد ناروندی وجود دارد که می‌تواند جاذبه‌های قابل قبولی برای گردشگران مذهبی باشد از این رو یکی از برنامه‌های دارای اولویت این اداره افزایش تعاملات با ادارات و نهادها در حوزه توسعه گردشگری مذهبی است.

ابراهیمی گفت: از ابتدای تعطیلات سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور از امامزادگان واجب‌التعظیم این شهرستان بازدید کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان لنجان، گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ زیارت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی، تقویت باورهای دینی نسل جوان و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) و توسعه گردشگری مذهبی در امامزادگان شهرستان لنجان در حال اجرا است و مبلغان اعزامی بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت دارند.

کد خبر 650600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.