کاهش ۱۰ درصدی میزان بازدید از آثار تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مجموع آمار بازدید از بناهای تاریخی شاخص استان یزد را ۱۷۱ هزار و ۶۸۱ گردشگر اعلام کرد و گفت: میزان بازدید از آثار تاریخی استان نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایمنا، احمد آخوندی آمار مسافران نوروزی استان در نیمه نخست تعطیلات نوروزی را در سال گذشته ۴۸۲ هزار ۳۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع تردد ورودی با وسایل نقلیه سبک و سنگین به استان تا روز ششم فروردین ۵۰۰ هزار و ۷۸۷ دستگاه بوده که در سال گذشته میزان این ترددها ۵۱۴۰ هزار و ۳۴ دستگاه بود و سه درصد کاهش را در این بخش شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: مجموع آمار گردشگران ورودی از طریق قطار به استان یزد در نوروز امسال ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر بوده که این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته و آمار ورود مسافران استان از طریق پرواز نیز ۹ هزار و ۳۷۲ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مجموع آمار بازدید از بناهای تاریخی شاخص استان یزد را ۱۷۱ هزار و ۶۸۱ گردشگر اعلام کرد و یادآور شد: میزان بازدید از آثار تاریخی استان نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

گفتنی است، یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح است و استقبال گردشگران خارجی یزد تا پنج برابر افزایش داشته، همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 650597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.