اسکان ۱۵ هزار مسافر در منازل استیجاری اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شب گذشته (یکشنبه) حدود ۱۸۰۰ منزل استیجاری میزبان مسافران نوروزی بود که تعداد مسافران مستقر در این مراکز، حدود ۱۵ هزار نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد شفیعی امروز _دوشنبه هفتم فروردین_ در سومین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته طبق هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های شهرداری، مراکز خوبی را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفتیم.

وی افزود: از مهر ۱۴۰۱ اقداماتی در نظر گرفته و هماهنگی با ارگان‌های مختلف انجام شد و مجموعه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به‌عنوان مراکز اقامتی بخش خصوصی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تمام ۱۰۵ هتل و ۲۵ مهمان‌پذیر که از سوی اتحادیه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها معرفی شد در طول ۱۱ شب فعالیت ستاد مورد استفاده قرار گرفت و شب گذشته حدود هفت هزار نفر در هتل‌ها و حدود ۸۵۰ نفر در مهمان‌پذیرها مستقر شدند.

وی اضافه کرد: با افزایش ۲۰ درصدی، حدود هفت هزار فضای آموزشی در ۶۰۰ مدرسه برای اسکان مدارس آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شد که شب گذشته بالغ بر ۲۰ هزار نفر و در طول فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، حدود ۲۵۵ هزار مسافر در این مراکز اسکان یافتند.

شفیعی تاکید کرد: حدود ۳۲۰۰ منزل مسکونی برای موضوع اسکان منازل استیجاری در نظر گرفته شد و شب گذشته نیز حدود ۱۸۰۰ منزل میزبان مسافران نوروزی بود که تعداد مسافران مستقر در این مراکز، حدود ۱۵ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ خوابگاه‌های دانشجویی غیرانتفاعی در مدار اسکان مسافران نوروزی نصف‌جهان قرار گرفت که از ابتدای آغاز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تا شب گذشته حدود شش هزار مسافر در این خوابگاه‌ها اسکان یافتند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه باغ فدک نیز از زمان فعالیت ستاد تاکنون حدود ۱۲ هزار خودرو پذیرش کرده است، گفت: ۵۰ ورزشگاه برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی شده بود که تنها چند شب و در زمان اضطرار مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: شب گذشته ۶۷ هزار و ۹۸۹ نفر مسافر شب‌خواب در اصفهان بودند و در مجموع، از زمان آغاز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکنون، بیش از ۷۶۰ هزار نفر اسکان یافتند.

شفیعی گفت: سامانه ۱۳۷ به عنوان مرکز پایلوت اطلاعات اسکان در نظر گرفته شد و مسافران می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز ظرفیت به‌روز مراکز اسکان همچون هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، باغ فدک، مراکز اسکان آموزش‌وپرورش و ورزشگاه‌ها و نشانی آن را در تماس با این سامانه دریافت کنند.

کد خبر 650551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.