جای شهرداری همدان در برنامه‌های فرهنگی نوروز خالی است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از جای خالی شهرداری همدان در برنامه‌های فرهنگی نوروز ۱۴۰۲ گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _ دوشنبه هفتم فروردین _ در بازدید از تپه تاریخی هگمتانه اظهار کرد: این بازدید در راستای بررسی وضعیت روند انجام امور ثبت جهانی مجموعه تاریخی و ارزشمند تپه و محوطه تاریخی هگمتانه انجام شد.

وی ادامه داد: امسال قرار است با بررسی ارزیابان یونسکو، پس از سال‌ها انتظار مردم همدان یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی جهان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به ثبت جهانی برسد که امید است با حضور ارزیابان بتوانیم این اثر ارزشمند تاریخی به همراه منظر شهری همدان را به ثبت جهانی برسانیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بازدید از مجموعه هگمتانه گفتگویی هم با دکتر منصور محمدیان، مدیر پایگاه ثبت جهانی هگمتانه داشتیم، گفت: مدیریت این پایگاه در مدت آماده سازی مجموعه هگمتانه در ثبت جهانی زحمات ارزنده بسیاری از جمله فرهنگ سازی و اقدامات فنی را متقبل شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری همدان به‌ویژه کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر در کنار سازمان میراث فرهنگی است تا هر چه سریع‌تر بتوانیم این اتفاق و رویداد مهم را برای همدانی‌ها رقم بزند و قطعاً در تمامی مواردی که لازم باشد شورای شهر همدان از این موضوع حمایت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مرتبط و شهرداری همدان باید در کنار یکدیگر برای ثبت جهانی هگمتانه تلاش کنند اضافه کرد: اقدامات و برنامه‌های متنوعی در مجموعه تاریخی هگمتانه در روزهای نوروز در حال اجرا است و اتفاقات مثبتی است که هم رضایتمندی همشهریان و هم مسافران و گردشگران را به دنبال داشته است.

بادامی‌نجات تصریح کرد: لازم است شهرداری همدان هم به عنوان متولی در حوزه مدیریت شهری اقداماتی را داشته باشد که در بازدیدی که از سطح شهر داشتیم جای شهرداری همدان و سازمان فرهنگی گردشگری شهرداری خالی بود که این جای نگرانی دارد، زیرا در جایی که کل شهر به شهرداری تعلق دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای مدیریت شهر است که بتواند با تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع نوروزی و گردشگری در معرفی همدان و جذب گردشگر از این فرصت روزهای نوروز بهره بگیرد، در عمل جای شهرداری همدان در برنامه‌های نوروزی خالی است.

وی ادامه داد: به دنبال ثبت جهانی هگمتانه هستیم و همدان علاوه بر مجموعه فاخر هگمتانه به دلیل داشتن پیشینه تاریخی بالا و آثار به‌جای مانده از گذشتگان، لایق این عنوان جهانی است که معرفی همدان در سطح ملی و بین المللی همت مسئولان را می‌طلبد و باید در کنار هم برای تحقق این امر تلاش کنیم.

مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان از مراکز فعال مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در بازدید از مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان نیز اظهار کرد: در راستای بررسی وضعیت ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی، مرکز ۱۳۷ شهرداری، یکی از حوزه‌های فعال مدیریت شهری است که با بررسی‌های انجام شده عملکرد خوبی را در حوزه خدمات‌دهی به مسافران را داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۳۷ از سازمان‌هایی است که در راهنمایی و کمک به گردشگر یا مسافران بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: شهرداری می‌تواند ارائه خدمات گردشگری به مسافران را در این مرکز دائمی کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری متولی شهر است و باید به وظایف خود عمل کند، گفت: مدیریت شهری در انجام وظایف خود نباید منتظر عملکرد یا اقدامات سایر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان به‌ویژه در زمینه تسلط بر امکانات و ظرفیت‌های گردشگری شهر، این مرکز در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی عملکرد مطلوبی داشته است.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: در گزارش‌های دریافت شده از ابتدای نوروز تعدادی از راهنمایان گردشگری همدان با استقرار در این مرکز به گردشگران، مشاوره و راهنمایی لازم در زمینه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، هتل‌ها و مراکز اسکان، آدرس و تلفن‌های ضروری اعم از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها را داشته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی ورود تعداد قابل توجهی از گردشگران و مسافران در ایام عید فطر، برنامه راهنمای گردشگران از طریق سامانه ۱۳۷ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 650549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.