برای امیدوار کردن جامعه باید دغدغه‌مند بود

نایب‌رییس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: به همان میزان که تلاش برای گشایش اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم اولویت غیرقابل اغماض در سیاست‌گذاری‌ها است. برای امیدآفرینی و امیدوار کردن جامعه باید دغدغه‌مند بود.

به گزارش ایمنا، محسن پیرهادی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید و تاکید ایشان بر تقویت اعتماد عمومی و توجه دادن مسئولان به امیدآفرینی در جامعه، اظهار کرد: نخستین گام در امیدآفرینی جامعه این است که ما نارضایتی مردم را در برخی مسائل و موضوعات ببینیم و آن را به رسمیت بشناسیم سپس با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی آن را به رضایت اجتماعی بدل کنیم.

شاهد نوعی بی رغبتی جمعی به موضوعات جمعی در جامعه هستیم

وی در ادامه گفت: امیدوار بودن و امید داشتن به تغییر شرایط همواره مهم‌ترین عامل در رضایت از زندگی و کاهش اضطراب و افسردگی جامعه است، توجه به این موضوع مکرراً در روایات مورد تاکید قرار گرفته است. به رغم این مهم امیدآفرینی و سیاست‌گذاری برای نشاط اجتماعی موضوعی که در سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته شده است و در پی تحریم‌ها و افزون شدن فشار معیشتی بر دوش خانواده‌ها و پاندمی کرونا در سه سال گذشته سبب شده که ما در جامعه شاهد نوعی بی رغبتی جمعی به موضوعات جمعی یا اصطلاحاً تلخ‌کامی اجتماعی در بخشی از جامعه باشیم و جبران این تلخ‌کامی اجتماعی اقدامی مهم و غیر قابل اغماض است.

دوری از برچسب‌زنی‌های سیاسی و بیهوده

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مهم رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دو قطبی سازی‌های سیاسی و داشتن اغماض در برخی اختلاف نظرهای سیاسی، تصریح کرد: توصیه مهم رهبر انقلاب بر اغماض از اختلاف نظرهای سیاسی اصلی اساسی در همدلی و انسجام ملی است چرا که در برخی موارد و امور اجتماعی، جمعی هیجانی رفتار می‌کنند و با برچسب زدن‌های سیاسی به افرادی که دلسوز کشور و مردم هستند ناخواسته روند را به سمت ایجاد شکاف سیاسی و اجتماعی سوق می‌دهند، بنابراین اجتناب و دوری از برچسب زنی‌های سیاسی و بیهوده و جبران این روند حتماً اقدامی مؤثر در احیای اعتماد عمومی و تقویت همدلی و انسجام ملی خواهد بود.

‎ برخی با ارائه راهکارهای هیجانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مسئولانه اقدام کردن در فضای سیاسی کشور خاطر نشان کرد: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در حرم رضوی آخرین نسخه نقشه راه را پیش پای مردم و مسئولان نظام نهاد. نقشه‌ای که باید اولویت عملکردی مسئولان قرار گیرد، تا منجر به امیدآفرینی، وحدت ملی و توسعه اجتماعی_اقتصادی کشور شود. متأسفانه در شرایطی که دشمنان مترصد موقعیتی برای تضعیف اعتماد عمومی هستند، برخی با ارائه راهکارها ونسخه‌های هیجانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و باعث ملتهب شدن فضای سیاسی کشور و دمیدن بر نارضایتی‌های اجتماعی می‌شوند.

وی افزود: در این میان سهم و جایگاه سه قوه بخصوص رئیس‌جمهور قابل توجه است. همانطور که رئیس جمهور با اولویت دادن به دیدار مردمی و سفرهای استانی‌اش نشان داده در مردم‌داری پیشرو است و عزم جدی در بازسازی اعتمادعمومی دارد، توجه بیش از پیش وی به انتصابات و سپردن منصبان به افراد شایسته، کاردان، معتمد مردمی و متخصص نیز امری ضروری است. ضرورتی که خروجی آن هم مردم و هم نخبگان را دلگرم و امیدوار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 650458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.