۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
«فصل لبخند» کتاب شد

کتاب شعر «فصل لبخند» با حمایت حوزه هنری زنجان، در قطع خشتی و ۲۰ صفحه مصور با شمارگان یک هزار نسخه از سوی انتشارات «دانشمند کوچک» به چاپ رسید.

به گزارش ایمنا، شهرام رفیعی از مربیان سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است که در زمینه موسیقی، هنر قصه‌گویی و شعر کودک، متبحر و باتجربه است و آثارش در نشریات پوپک، کیهان‌بچه‌ها منتشر شده و مجموعه شعرش نیز با محتوای دفاع مقدس منتشر می‌شود.

وی آخرین اثر خود را با عنوان «فصل لبخند» با موضوع اهل بیت (ع) در قالب کتاب چاپ و منتشر کرده است.

کتاب شعر «فصل لبخند» با حمایت حوزه هنری، در قطع خشتی و ۲۰ صفحه مصور با شمارگان یک هزار نسخه از سوی انتشارات «دانشمند کوچک» برای گروه سنی کودک و نوجوان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ چاپ و در بازار نشر عرضه شده است.

شهرام رفیعی درباره انتشار کتاب جدید خود گفت: کتاب شعر «فصل لبخند» برای گروه سنی (ج)؛ سال‌های آخر دبستان (۹ تا ۱۱ سالگی) مناسب است؛ چراکه در این سنین کودک به مسائل انتزاعی واقف می‌شود.

نویسنده کتاب «فصل لبخند» با اشاره به اشعار منتشر شده در این کتاب افزود: با توجه به اقتضای سنی مخاطبین این کتاب، اشعار به مسائلی مانند صلح، بخشش، عشق و دوست داشتن است.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب، هشت شعر در قالب «داستان‌وار» و به زبان کودکانه به وصف مهر و محبت اهل‌بیت و ائمه اطهار (ع) و مدح و ثنای آورده شده است، اضافه کرد: با در نظر گرفتن رده سنی مخاطبین تصویرسازی برای کتاب هم در نظر گرفته شده که این کار به همت سیده‌کبری حسینی انجام شده است.

رفیعی هدف از انتشار این کتاب شعر را آشنایی بیشتر گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال با سیره و روش زندگی ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: با توجه به حوزه کاری که با آن درگیر هستم، سعی کردم اشعار برای کودکان قابل فهم باشد و زمینه الگوگیری آن‌ها از ائمه معصومین (ع) را فراهم سازد.

این نویسنده زنجانی در ارتباط با کتاب چاپ شده خود در ارتباط با تاریخ شهر سجاس با عنوان «تاریخ سجاس از آغاز تا دوران معاصر» نیز گفت: این کتاب در هفت فصل و ۳۱۹ صفحه، پس از تالیف و گردآوری به همت انتشارات صفیر سیمرغ چاپ و منتشر شده است.

رفیعی افزود: در این کتاب با بهره‌مندی از منابع کتابخانه‌ای و مستندات و یافته‌های تاریخی و نیز با استناد به نقل قول‌های مورخان و نویسندگان، به معرفی گستره و پیشنیه تاریخی فرهنگی شهر «سجاس» از آغاز تا دوره قاجاریه همچنین معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و مشاهیر این شهر پرداخته شده است.

کد خبر 650457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.