۱۴۰۱ برایم خوب نبود / اگر به عقب برمی‌گشتم به فولاد خوزستان نمی‌رفتم!

"اگر به عقب برمی‌گشتم هیچ‌گاه فولاد خوزستان را انتخاب نمی‌کردم، چرا که یک‌سال از عمر فوتبالی‌ام هدر رفت؛ با این وجود می‌خواهم در تیمی باشم که فرصت دیده‌شدن داشته باشم و همچنان امیدوارم شانسی باقی‌مانده باشد که علاوه‌بر درخشش در لیگ، به تیم ملی دعوت شوم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فصل‌های اخیر فوتبال ایران چه در لیگ برتر و چه حتی در لیگ دسته اول، شروین بزرگ ۳۰ ساله همواره یکی از مهاجمان خوب و گلزن به‌شمار می‌رفته و در سطح خوبی قرار داشته است. او البته یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان فوتبال ایران نیز بوده و تا امروز به حق واقعی خود نرسیده است.

شروین بزرگ مهاجم فعلی صنعت مس کرمان پس از اینکه حدفاصل سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ در لیگ دسته اول با پیراهن نارنجی‌پوشان کرمانی درخشید، تصمیم گرفت به لیگ برتر نقل مکان کند و فولاد خوزستان را به‌عنوان مقصد نهایی‌اش انتخاب کرد. اما این تصمیم ضرر بزرگی به شروین زد و به‌دلیل نیمکت‌نشینی نتوانست عملکرد فوق‌العاده‌اش را در لیگ برتر به نمایش بگذارد.

این مهاجم ۱۸۷ سانتی‌متری که تا قبل از فولاد در لیگ دسته دوم و دسته اول بازی کرده بود، در نخستین سال حضورش در لیگ برتر به سرانجامی نرسید و ناچار شد برای فصل بیست‌ویکم به صنعت نفت آبادان بپیوندد و اتفاقاً توانایی‌هایش را به بهترین شکل ممکن نشان داد و به‌خوبی دیده شد. با این وجود بخت و اقبال شروین بزرگ باز هم کوچک بود و او به‌علت مشکلات مالی این تیم را ترک کرد.

در نهایت شروین بزرگ در ابتدای فصل جاری تصمیم گرفت برای دوباره دیده‌شدن به پله اول برگردد و به این ترتیب دوباره راهی مس کرمان شد تا این‌بار در لیگ برتر برای مسی‌ها بازی کند. شروین بزرگ در ۱۵ بازی نیم‌فصل اول موفق شد یک گل و دو پاس گل به‌ثبت برساند اما با وجود اینکه عملکرد وی چنگی به دل نمی‌زد، زمانی‌که در آستانه رسیدن به فرم اصلی بود با مصدومیت بدی مواجه و برای دو ماه خانه‌نشین شد.

شروین بزرگ استعداد خوبی در میان مهاجمان فوتبال ایران دارد اما به‌دلایل مختلف نتوانسته است تاکنون پیراهن تیم‌های نامدار را بر تن کند یا به اردوی تیم ملی دعوت شود و هر زمان نیز چنین شرایطی برای او به‌وجود آمده است، به‌واسطه شرایط بد تیمش یا مصدومیت‌، این اتفاق رخ نداده است.

به‌علت اتفاقاتی که در فصول اخیر برای شروین بزرگ افتاده همچنین بررسی عملکرد وی در سال ۱۴۰۱، با این مهاجم تازه به تمرینات بازگشته مس کرمان به گفت‌وگویی دوستانه پرداختیم که در ادامه می‌توانید مشروح آن را بخوانید؛

سال ۱۴۰۱ برایم خوب نبود/ اگر به عقب برمی‌گشتم به فولاد خوزستان نمی‌رفتم!

به‌خاطر مشکلات مالی از صنعت نفت جدا شدم

فصل گذشته (فصل بیست‌ویکم لیگ برتر) برایم بسیار خوب بود و در صنعت نفت آبادان به‌خوبی دیده شدم اما مشکلات مالی به‌شدت اذیتمان می‌کرد؛ بازیکن هم نمی‌تواند بدون پول جایی بازی کند و ما هم زندگی شخصی داریم، به‌همین دلیل از صنعت نفت جدا شدم و چون شناخت خوبی از مس داشتم و به‌دلیل شرایطی که قبلاً در این باشگاه حاکم بود، به این تیم علاقه‌مند بودم و احساس کردم در کنار رفقایم می‌توانم فصل خوبی داشته باشم؛ بنابراین به مس کرمان پیوستم.

شرایط خوبی در مس کرمان داشتم تا اینکه...

نیم‌فصل اول نیز خوب سپری شد و علاوه‌بر گلزنی، چند پاس گل هم دادم تا اینکه در بازی خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان بود که در یک صحنه با مدافع حریف به هوا پریدیم و هنگام به زمین آمدن روی دستم فرود آمدم و دچار آسیب‌دیدگی بدی شدم و استخوان کف دستم شکست. البته شکستگی دستم به‌تازگی جوش خورده است و حدود دو سه هفته است که به تمرینات بازگشته‌ام. در کل سال ۱۴۰۱ اصلاً برای من اصلاً خوب نبود و نتوانستم به آنچه می‌خواستم برسم.

مصدومیت و خانه‌نشینی اوج بدشانسی‌ام بود

این مصدومیت بسیار بدموقع بود و بابت اینکه اکثر بازی‌های مهم را از دست دادم و نتوانستم به روند خوبم ادامه دهم، به‌شدت ناراحت و عصبانی‌ام. البته شانس آوردم دستم نیاز به عمل‌جراحی پیدا نکرد و پس از هشت هفته در شرایط عادی قرار گرفتم. مصدومیتی که دچار آن شدم، آزارم داد، شرایط جسمانی و روحی‌ام بسیار خوب بود اما بدشانسی آوردم و دو ماه خانه‌نشین شدم.

سال ۱۴۰۱ برایم خوب نبود/ اگر به عقب برمی‌گشتم به فولاد خوزستان نمی‌رفتم!

در لیگ به‌دنبال کسب رتبه تک‌رقمی هستیم

مس کرمان شانس این را داشت که برای کسب رتبه تک‌رقمی بجنگد و طی دو بازی اخیر هم کم‌ترین حق ما شش‌امتیاز کامل بود اما این اتفاق نیفتاد؛ با این وجود اختلافمان با تیم‌های قعرنشین هفت امتیاز است و چون به جایگاه فعلی قانع نیستیم، تلاش می‌کنیم رتبه خود را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم.

عارف رستمی رقیب من باشد؟ او رفیق و هم‌خانه‌ام است

من به هیچ‌وجه نمی‌توانستم در هفته‌های اخیر بازی کنم که عارف رستمی بخواهد در خط حمله به رقیبی برای من تبدیل شود. ضمن اینکه من و عارف هم‌خانه‌ای و رفیق صمیمی هستیم و باهم در کرمان زندگی می‌کنیم. علاوه‌بر آن، پست عارف رستمی مهاجم نیست و پس از اینکه من به‌عنوان تنها مهاجم مس کرمان مصدوم شدم، عارف رستمی به ناچار در پست فوروارد قرار گرفت و از شانس خوبش آنجا جواب داد و موفق شد گل‌های متوالی و مهمی به‌ثمر برساند تا مدعی آقای گلی هم باشد.

یک‌سال از عمر فوتبالی‌ام در فولاد خوزستان هدر رفت

در حق من اجحاف شد و به‌طور قطع پیشنهادهای بهتری می‌توانستم داشته باشم؛ فوتبالیست باید به تیمی برود که بتواند بازی کند، یک بازیکن هرچقدر توانایی فنی بالایی داشته باشد اگر در زمین قرار نگیرد به چشم نمی‌آید؛ حتی بهتر است بازیکن به لیگ دسته‌اول برود تا فرصت بازی‌کردن پیدا کند. من هم پس از عملکرد خوبم به یک‌باره از مس کرمان در لیگ دسته‌اول به فولاد خوزستان رفتم؛ فولاد هم تیم بزرگی است اما زیاد به من فرصت بازی‌کردن نرسید و یک‌سال فوتبالی‌ام به‌همین شکل از بین رفت. البته حضور در فولاد و لیگ قهرمانان آسیا تجربه خوبی بود اما نتوانستم در حد انتظارم بازی کنم و انتقال ناموفقی برای من بود.

سال ۱۴۰۱ برایم خوب نبود/ اگر به عقب برمی‌گشتم به فولاد خوزستان نمی‌رفتم!

اگر به عقب برگردم...

اگر به عقب برگردم زمانی‌که قصد انتقال از لیگ دسته‌اول به لیگ برتر را داشتم فولاد خوزستان را انتخاب نمی‌کردم و به تیمی می‌رفتم که فرصت بازی‌کردن پیدا کنم. حتی اگر مبلغ قرارداد آن تیم پائین‌تر بود باز هم مشکلی نداشتم زیرا می‌خواستم بازی کنم اما نمی‌دانستم در فولاد چنین فرصتی نصیب من نمی‌شود و به‌جای سال گذشته، دو سال قبل به‌دلیل عملکردم در لیگ برتر دیده می‌شدم.

هدف در سال جدید؟ اول باید با مس در لیگ بمانیم

اول از همه به‌همراه سایر بازیکنان تلاش می‌کنیم سهمیه کرمان در لیگ برتر حفظ شود، چرا که مس واقعاً تیم بزرگی است و تیم اول استان کرمان به‌شمار می‌رود. پس از گذشت هفت هفته و پایان فصل نیز تصمیم می‌گیرم که در مس کرمان بمانم یا به‌دنبال تجربه‌ای جدید بروم اما تا این لحظه هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام.

امیدوارم شانسی برای دعوت‌شدنم به تیم ملی باقی‌مانده باشد

سعی می‌کنم به گونه‌ای در زمین مایه بگذارم و تلاش کنم که کادر فنی تیم ملی من را هم ببیند و اگر شانسی باقی‌مانده بود به تیم ملی دعوت شوم؛ می‌دانم کارم خیلی‌سخت است و اکثر رقبا در خط حمله لژیونر و بازیکنان توانمندی هستند. البته به‌نظر من با حضور قلعه‌نویی روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی باز هم همان بازیکنان قبلی دعوت خواهند شد که به‌دلیل حضورشان در تیم‌های بزرگ و عملکردشان این دعوت حق‌شان است و شاید در حد دو الی سه نفر در بازیکنان دعوت‌شده تغییر ایجاد شود.

کد خبر 650414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.