بعید نیست وضعیت اصفهان قرمز شود / فوت روزانه یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سه هفته گذشته به‌طور متوسط روزی یک فوتی را داشته‌ایم، آمار بستری‌ها و بیماران بخش ویژه و نسبت تست‌های مثبت به کل تست‌های کرونا نیز افزایش داشته است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش آمار بیماران کرونا، اظهار کرد: این روزها مکررر گفته‌ایم که ایمنی مردم کاهش یافته است، درصد زیادی از مردم واکسن‌های آخر را تزریق نکرده‌اند یا از تزریق آن‌ها بیش از شش ماه می‌گذرد.

وی افزود: بخشی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند، به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نمی‌کنند و در محیط‌های سربسته تجمع می‌کنند، شست‌وشوی دست را فراموش می‌کنند و این عوامل باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: پیک هشتم که قرار بود از بهمن‌ماه آغاز شود یا کمی تأخیر در اسفندماه شروع شد و اکنون آثار خود را نشان می‌دهد، رفت‌وآمد عیدانه نیز علاوه بر عوامل قبلی باعث تشدید وضعیت شده است و ابتلاء را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان و مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چهار شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: هشت شهرستان وضعیت نارنجی، هشت شهرستان زرد و تنها دو شهرستان برخوار و شاهین‌شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

عقدک با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان اصفهان زردرنگ شده است، خاطرنشان کرد: بعید نیست که به سمت وضعیت قرمز و نارنجی هم پیش برویم، شرایط به میزان رعایت افراد در جامعه بستگی دارد.

وی در خصوص احتمال افزایش محدودیت‌های کرونایی، تصریح کرد: یک سال می‌شود که شرایط به مردم واگذار شده است تا خودشان پروتکل‌ها را رعایت کنند، تأثیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رنگ‌بندی شهرستان‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آمار فوتی‌های کرونا ویروس و افزایش تست‌های مثبت، گفت: در سه هفته گذشته به‌طور متوسط روزی یک فوتی را داشته‌ایم، آمار بستری‌ها و بیماران بخش ویژه و نسبت تست‌های مثبت به کل تست‌های کرونا نیز افزایش داشته است.

وی با اشاره به آماده‌باش مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان‌ها بیماران کرونایی بستری می‌کنند و آمادگی کامل برای بستری و پذیرش بیماران را دارند.

کد خبر 650402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.