برگزاری نمایشگاه قرآن با مشارکت فعال دستگاه‌های استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه قرآنی می‌تواند حسی معنوی به فضای استان ببخشد و باید این برنامه با شکوه هرچه بیشتر و با مشارکت فعال همه دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست قرارگاه قرآنی استان کرمانشاه که با حضور محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی و مدیران عضو قرارگاه برگزار شد، همزمانی ماه رمضان و عید نوروز را یک تقارن مبارک توصیف و اظهار کرد: این ماه مبارک، ماه بهار قرآن است و عطر و بوی کلام الهی باید در همه جای شهر استشمام شود.

وی افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های مرتبط با نصب بنرهایی در سطح شهر پیرامون برنامه‌های متنوع قرآنی در حال انجام، اطلاع رسانی کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این قرارگاه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و برنامه‌های مرتبط با این حوزه در ماه مبارک تشکیل شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها و مجموعه‌های عضو با رویکردی جهادی، برنامه‌های مصوب را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ قرآنی و تلاوت قرآن با محوریت مساجد و مردم در این ماه عزیز، اضافه کرد: برنامه‌ها و محافل متعدد حفظ و قرائت قرآن در مساجد و محلات با محوریت مردم در حال برگزاری است که باید اطلاع رسانی مناسبی پیرامون زمان و مکان این محافل صورت گیرد.

صحرایی گفت: طبق سنت متداول در کرمانشاه، جلسات و محافل قرآنی را مردم برگزار می‌کنند و دستگاه‌ها نقش یاری دهنده و همراهی کننده را دارند.

وی درباره یکی از مصوبات ویژه این نشست که برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان بود، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآنی می‌تواند حسی معنوی به فضای استان ببخشد و باید این برنامه با شکوه هرچه بیشتر و با مشارکت فعال همه دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه از تداوم فعالیت قرارگاه قرآنی استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این فضای دلپذیر معنوی حاصل از اجرای برنامه‌های قرآنی باید پس از ماه مبارک هم در استان تداوم یابد و اقشار بیشتری از آن بهره مند شوند.

او از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ۵۰ مسجد شهر کرمانشاه و همچنین در مساجد شهرستان‌ها در تابستان امسال خبر داد و اظهار کرد: این برنامه‌ها با رویکرد مردمی سازی و با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: در این محافل با حضور حافظان و قاریان، برنامه‌های معنوی حفظ و قرائت قرآن و آموزش تفسیر روان و ساده برای دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست مقرر شد دبیرخانه قرارگاه قرآنی تا دو روز آینده گزارشی از فضاسازی‌ها و برنامه‌های در حال انجام ادارات، دستگاه‌ها و مساجد در ماه رمضان را ارائه کند.

همچنین گزارشی از برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در سطح استان کرمانشاه ارائه و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

کد خبر 650388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.