راهپیمایی یمنی ها در نهمین سالگرد تجاوز به این کشور

مردم یمن در نهمین سالگرد تجاوز به این کشور راهپیمایی های گسترده ای در مناطق مختلف برگزار کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از المسیره، مردم یمن امروز (یکشنبه) در پایان هشتمین سال تجاوز به این کشور و ورود به سال نهم راهپیمایی‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف برگزار کردند.

مردم صنعا امروز که به روز ملی پایداری معروف است راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند و با سر دادن شعار علیه ائتلاف متجاوز و آمریکا در میدان «باب الیمن» تجمع کردند.

مردم یمن در دیگر استان‌های این کشور مانند الحدیده، ریمه، ذمار، عمران و تعز نیز راهپیمایی کردند.

مردم یمن در پایان این راهپیمایی یک بیانیه صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که جنگ علیه ملت یمن یک تجاوز ظالمانه است و هیچ‌گونه توجیه و مشروعیتی ندارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که نقش انگلیس و رژیم صهیونیستی در تجاوز به کشور یمن مشهود است.

بر اساس این گزارش، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن شنبه شب به عربستان و امارات توصیه کرد که در راستای منافع آمریکا به حمله به یمن ادامه ندهند و به فکر منافع خود و انجام توافق تبادل اسرا و لغو محاصره یمن باشند.

الحوثی که به مناسبت نهمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به یمن سخن می‌گفت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با مزدوران خود به دنبال اشغال کشور و سلطه بر منابع ثروت نفتی ما هستند.

وی افزود: با شکست روشن ائتلاف متجاوز، آنها به دنبال گزینه‌های دیگر و تاکتیک جایگزین هستند.

رهبر انصارالله اضافه کرد: کشورهای منطقه که مجری حملات عربستان و امارات در یمن بودند از دخالت و خسارات خود بدون کسب دستاورد آگاه هستند.

الحوثی اظهار کرد:، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که عربستان و امارات همچنان درگیر جنگ در یمن باشند.

رهبر انصارالله افزود: اگر تاکتیک ائتلاف متجاوز، ادامه جنگ و محاصره و وضعیت نه «جنگ و نه صلح» باشد، این قابل قبول نیست.

رهبر انصارالله اظهار کرد: راه صلح تنها توقف حملات و لغو محاصره و پایان دادن به اشغالگری و آغاز بازسازی، غرامت ناشی از خسارت‌های جنگ و تکمیل روند تبادل اسرا است.

ائتلاف عربی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله رهبری عربستان و همراهی امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف عربی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف، شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

کد خبر 650366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.