لغو قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال جوانان

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال اندونزی، قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی فوتبال جوانان که قرار بود جمعه هفته جاری برگزار شود، لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی فوتبال جوانان قرار بود روز _جمعه یازدهم فروردین‌ماه_ در کشور اندونزی و به میزبانی بالی برگزار شود. اندونزی که به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شده بود در کنار عراق درخواست کرده در این مسابقات با تیم رژیم صهیونیستی هم‌گروه نشود، از همین‌رو این درخواست باعث لغو مراسم قرعه‌کشی شده است و تیم‌های حاضر در جام‌جهانی جوانان در انتظار تصمیم فیفا هستند.

براساس برخی شنیده‌ها حتی ممکن است میزبانی جام‌جهانی به‌دلیل این درخواست از اندونزی سلب شود و ممکن است کشور قطر به‌عنوان جایگزین اندونزی میزبان این رقابت‌ها که در ماه می ۲۰۲۳ برگزار می‌شود لقب بگیرد و البته به‌دنبال آن، گرمای قطر در آن زمان یکی از چالش‌های پیش رو خواهد بود.

اندونزی به‌واسطه میزبانی جام‌جهانی فوتبال جوانان در مسابقات انتخابی قاره آسیا شرکت نکرد و احتمال دارد سهمیه این کشور به‌عنوان میزبان، به قطر برسد؛ این درحالی است که تیم ملی قطر در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با قبول سه شکست برابر ایران، استرالیا و ویتنام از این مسابقات حذف شده بود.

تیم ملی فوتبال جوانان ایران هم که با هدایت صمد مرفاوی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت، در مرحله یک‌چهارم نهایی با قبول شکست برابر عراق از این رقابت‌ها کنار رفت و نتوانست سهمیه جام‌جهانی را بگیرد، اما ازبکستان، عراق، ژاپن و کره‌جنوبی در کنار اندونزی نمایندگان قاره آسیا در جام‌جهانی جوانان بودند و اعمال تغییرات در آخرین سهمیه بلاتکلیف آسیا به نظر و رأی فیفا بستگی دارد.

کد خبر 650329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.